AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.502

Svårvärderad F10 520d M-sport

Sida 2 av 2
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Kul! Grattis!
Grattis och fint att du återkopplar. Vad fick du för övriga bud på bilen?

Även utomlands har priserna ökat. Sannolikt har WLTP certifiering samt omställningar bidragit till prisökningar sista 6-9 månaderna. Privatleasing/PCH borde också skapa färre nyare (1-2 år) beg bilar.
Fast en Porsche 911 kan ju inte jämföras med en bruksbil som 520d. 520D finns det tillräckligt av även nere på kontinenten. Bra betalt!
mi
225
mikboi
F34 330i xdrive M-sport -18
Det va ju hyffs betalt iaf. Inte såå lång ifrån jag gissade...sedan borde vara mindre attraktivt än kombi tycker man. Men vem vet
ju
164
juha01
F10 -15
Fick hjälp av en kille som har tillgång till vissa program som fb använder för att värdera bilar. Medianpriset ut på dessa verkade vara 250k. Det var också det handlaren som köpte sade. Men att han var tvungen att ha provision, ta höjd för ev fel samt rekond.

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Har hört från flera håll att begpriserna håller sig bra, jag fick bra inbyte på min F11 och även min kollega fick det på sin. Ännu bättre kommer det bli efter 1 januari 2020!
mi
225
mikboi
F34 330i xdrive M-sport -18
Är det din blåa som e ute för 250? :)

Länk
tremont: Allt går utomlands oavsett om det är en nyare 520d, Outlander Phev, V90, A4, Giulia, M5, 911. eller en äldre entusiastbil. Sverige är billigast i Europa och det finns företag som lever på export. Över 100 000 bilar avregistrerades för export förra året. Sedan är väldigt m9nga bilar exporterade utan att vara avregistrerade så antalet är ännu högre.

Av VW Scirocco R facelift har exempelvis mer än 10 % av det svenska beståndet gått på export.

Sverige är största importland i Finland numera, tidigare var alltid Tyskland 1a för finnar.

Jag förvånas över den låga värdering av F10an och tron att F10 skulle vara impopulär. Sedanen säljs direkt i södra Stockholm då utbudet är litet och folk vill ha sedan.
Tremont
Billig bil är billig bil oavsett om det står 911 eller 520d på bakluckan. Kan man spara 50k SEK på att köpa en svensk bil istället för inhemskt såld bil så gör man väl gärna det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.