|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad kan jag få för min bil tror ni? Jag har för avsikt att sälja men inte köpa något nytt, så inbyte är inte aktuellt. Jag var iofs hos BMW och skulle få en offert på en bil med min i inbyte, men inte ens han ville ge nåt pris för min riktigt. Det är nog kombinationen sedan och M-sport som gör att det är få objekt att jämföra med. F10 520d Xdrive 2015 190 hk 12000 mil. En ägare. Toppskick, inga dörruppslag, repor etc. Mediterrainblau metallic (C10) M-sportpaket Vinterpaket med parkeringsvärmare och 4-zon klima, rattvärme, sätesvärme bak M-sport bakvinge 19" 351 M med fina PS4. 275 bak 245 fram Helläder svart dakota Hifi ljudsystem PDC fram och bak Drag Fina Hakka 8 på 18" originalfälg Servicebok, 19000km till nästa service som är den lilla servicen. Jag vill bli av med bilen snabbt, men heller inte dumpa bort den till vilket pris som helst. KVD och blocket är inte riktigt överens heller. | |
| 175-195' är min uppskattning. | |
|
190-210 Eller är den manuell och sedan? |
|
|
Prova o knapra ihop en annons på Blocket o lägg dig lite i överkant jämfört med andra, M-sport brukar va poppis. Blir det inte sålt så är det bara o sänka.. |
|
| Sedan och automat! | |
|
Bilpriser.se säger 164-175’ vid privatförsäljning. Den har rullat ganska mycket mer än normalt, om inte så hade jag hållit med om Grelles siffror eller kanske några tusen till. |
|
| Kvd säger 187 +- 13. Men då är inte "sportpaket" ikryssat. Oklart om det också ska kryssas i eller bara M-paket? | |
|
Och finns en enda på blocket i spannet 10-15000 mil. Den ska dom ha 254 för vilket låter helt astronomiskt. Länk |
|
| Den för 254’ kommer nog bli kvar i hallen ett bra tag... | |
| 180'-190' vid privatförsäljning (ej inbyte). | |
|
Hej Juha01. Jag köper gärna din bil om du är villig att sälja för ett ok handlarpris. Du kan väl skicka ett PM med dina kontaktuppgifter? Mvh Daniel |
|
|
Och jag säljer gärna till nån för ett ok pris! Allt handlar om att slippa allt strul som innebär med en annons på blocket. Ska försöka skicka pm. |
|
|
"Handlarpris" = 130'-140'. Tänk på fordonsskatten. Före försäljning ställ av bilen om lång tid till debitering. Lycka till och skriv gärna vad slutpriset blev! |
|
| Jag kan oxå köpa för 130-140k. PM om det är av intresse. | |
| Jag kan också köpa en likadan med glädje för 130-140k! | |
| Men du skulle väl sälja och inte köpa nåt nytt? Poängen var att 130-140k är ett bra pris, för köparen som vill tjäna 20-35k. Vem vill inte det? | |
| 130-140 är ju rediga skambud... Säger som fler sagt, 185 - 190 verkar rimligt. M-paket ska dra upp en del, bara att testa annonsera ut den för 195´och var beredd på att pruta lite. Det är inte så mkt jobb. | |
|
Precis som du säger så är Sverige ett kombiland och därav blir det svårare att sälja. Över 12000mil skrämmer många pga maskinskada försvinner men du kan ha tur ifall någon verkligen vill ha eftersom det knappt finns några på blocket. Beroende på hur desperat du är och tillfälligheter så gissar jag på mellan 170-190. Vill du sälja snabbt och smidigt så lägger du dig lite lägre i pris. |
|
|
Uppdaterar om hur det gick! Bilen köptes in av en bilhandlare utan att jag köpte något själv av denna. Fick 217000:- Förvånad över att bilen var värd så mycket, men det verkar som just sedan och M sport är ovanligt men efterfrågat hos handlarna. Tack för hjälpen allihopa! |
|
| Grattis! Kul att bli positivt överraskad nån gång :) | |
|
Svenska kronan är värd mindre än monopolpengar nu och väldigt många bilar går på export till köpstarka euroländer. Vet flera med exempelvis 911:or som sålt utomlands och fått duktigt betalt. Upplevde samma sak nu i veckan när vi sålde vår 435i. Fick oförskämt bra betalt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.