|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
-RW- |
Har sett de nya antennerna (hajfena), nu undrar jag kan man köpa sådana till sin bil(utan funktion)? isf var och hur mycket kostar det? |
|
Länk Finns under "Utvändig styling". Får man fråga varför du vill ha en sådan? Mvh / Malte |
|
|
Danmobilitys kvalitet är nog inte den högsta. Den finns på BMW men varför ha en flöjel på taket när det inte finns ngt att koppla in den i? Mvh ASken |
|
-RW- |
Svar på era frågor:) vill vara lite (wanna be)! Nej men jag har sett en E36 som åker här i stan med en sån och det var rätt så snyggt. Come on guys det är väl inte värre än när folk har M-emblem på en 316 och kör om en för att man ska tro att bilen är en M3. Det första jag titta på då är slutrören, En M3;a har väl inte en slutrör som sticker ut. Nu när vi tar upp slutrör, så har jag sett 325;or med en slutrör och med dubbla varför är det så? Det ska ju vara dubbla, samma sak med 320 och 323:or även där har man sett olika. |
| När vi talar o hajfenor... finns det till E39?? Jag har nämligen en fånig anten på taket för telefonen... | |
|
Köp en äldre BMW så får du hajnos istället för en fånig hajfena.. =) Mvh /Carl L |
|
|
Jo vist har M3:orna dubbla slutrör, lika så har 325/328 också dubbla. Om du har sett en 325/328:a med enkelt slutrör så beror det nog på att ägaren har ett sportsystem med ett enkelt slutrör. "Ju snabbare ni är desto mer långsam är jag" |
|
jeppe_L |
sitter det ite hajfena på alla nya saab bilarna? och vem vill ha med hajar o göra?:) 18 åring med BMW:) önskas köpa bakaxel till 318i ,en 91a!! |
-RW- |
MNS_M3/ Det är skillnad på en enkel original slutrör och en SPORT:)))))) |
|
MNS_M3: Eller så har bilen utsatts för lite emblemtrimning :D Mvh / Malte |
|
|
S328R: Det finns bara hajfena till sedan, tror inte ens till E39 utan bara E46 och E65 om jag minns rätt. Touringen har den lilla med knoppen på toppen. Funderar att ta en golfboll, lacka den cosmossvart och sätta på toppen av antennen så man visar att man brukar sina jordbruksredskap ibland:) Mvh Asken |
|
| Asken: Okey... tack så mycket...då vet jag det... | |
|
Om du nu skall skaffa en hajfena (har ju en själv) se till att lacka den i bilens färg. Min är svart och det ser inte alls lika bra ut. Såg en röd (en sådan röd som Asken gillar att åka omkring i om det är en 330 cab) som hade lackad fena och det såg 319 gånger bättre ut. PS. Min fena har dock en funktion ;) DS. |
|
|
jeppe_L// Vem vill ha med hajar att göra... Tips! Kolla upp BMW´s historia... /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Finns dessa fenor med funktion så man kan snvända dem som radioantenn. Har nämligen lagt igen hålet efter antennen på min e30 och då skulle det passa ypperligt om man kunde ha en fungerande hajfena på taket istället. //Johan dreiachtzehnis |
|
|
CoolBlueM3Coupe: Jag vill ju ha en hajfena i stället för min telefonanten... så jag skulle ju också ha en funktion på min... annars så skiter jag i det.... |
|
|
Plockar fram lite kunskaper från antennteknik, som jag inte har läst utan fått lite praktisk erfarenhet av när det gäller Bluetooth. Antennens storlek är oftast en 1/2 eller 1/4 våglängd av det våglängdsområde det skall ta upp. När det gäller specifikt hajfenan skall ju den plocka upp ungefär 900MHz och 1800Mhz som är GSM-banden i Sverige. Jänför gärna med den entenn du kanske har på mobiltelefonen. En vanlig radiomottagare (om vi struntar AM) jobbar ju mellan 87.5MHz och 108MHz. I grova drag 10x längre våglängd. Tänk på den antenn som sitter på en Cab på bakflygeln, typ 25 cm om du istället kör 1/2 istället för 1/4 så blir det ca 50 cm vilket ju är den vanliga "gamla" längden. Slutsats,: Nej det går inte att få en hajfena att plocka upp det hela om du inte står väldigt nära sändaren då kanske ;) |
|
|
S 328 R: Min kommentar var riktad till -RW- så ta det lugnt ;) Förstår att det verkar som om det var till dig. Men kommentaren om lackering kvarstår även för dig. Ta det coolt ... |
|
-RW- |
CoolblueM3copé// Ehhh, what do you mean? Jag har väl inte nämnt nåt om lackering?! äh, lägg ner MR M3. Länk |
|
Vad är nu detta, ska alla tolka mina svar som konstiga?? Med allt ovan vill jag säga följande: 1. Hajfenor lackerade i bilens färg är snyggare än svarta (min är svart) 2. Vem som helst som vill ha en hajfena får hemskt gärna sätta dit en, med eller utan egentlig funktion (min fungerar). Hoppas jag nu var klar med vad jag menar. |
|
|
Mr M3: Om du inte noterat så är det from senaste årsmodellen lackerad hajfena för att skilja den mot 2001:) Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.