AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.300

x-drive hiss eller diss?

Sida 2 av 2
Skulle inte tveka alls inför en X-drive, oftast är det bara handhavande fel och inte maskin fel som trasar sönder bilen. Går inte att förneka att en X-drive har bättre framkomlighet vintertid.

Håller det det för M5 X-drive så funkar det nog också för en 320.

Ett tips köp en audi istället.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Xdrive har bättre framkomlighet ja, men kompenserar det för den högre förbrukningen, marginellt sämre prestandan när greppet inte är ett problem, samt ytterligare saker som kan gå sönder? Det är väl där diskussionen kretsar.

Vi får se hur xdrive på M5 mår efter åren och ägarna ökat lite...
Tycker dock det är lite överdrivet det hela och att det är falskt rykte bara. Att det skulle vara sämre , och annat som går sönder är ju helt taget i luften. Kan ju hända vilken som helst.

Ja det kan det visst göra, beror ju mer på vilket användningsområde bilen ska brukas på. Hur man bor osv dylikt.

Du menar en misshandlad M5 eller en mer inspirerad körd M5, ja återstår att se.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Som tidigare i tråden, titta på 325/330d. Otroligt fina motorer utan några svaga punkter. Xdrive är långt ifrån ett måste, jag körde min 320d E90 rwd med dubbfria utan några problem, då bor jag i Norrland.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej, jag bor i Göteborg och har en med och en utan x-drive. Jag tycker x-drive är helt underbart så fort det är lite slask på vägen. Utmärkt om man vill ta sig upp eller fram på tullfria, snö, slask, etc. bilen blir helt enkelt klippstabil.

/M

Mina bilar: Länk
pa
271
panda666
535ia 97 sedan
Min 520d 11 13.000mil rasade backväxeln på manuella lådan, efter inte ens 6 månaders köp. Sen min farbrors sambo har ägt en 320d f31(kombi) i 3-4 år nu utan minsta problem nånstans. (automat) tur/otur? fan ska man säga haha.

Jag har också hört om rasade kedjor men kan inte minnas fram till vilket år, 2013 kanske enstaka? största problemen måste ha varit fram till 2012-2013 14 och över borde väl vara bra`? speciellt b47 from 2015 borde inte ha problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.