AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
24.548

Snäll örebroare!

Sida 7 av 8
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Oj, gammal tråd... men måste bara säga att man blir ju äcklad av vilka idioter det finns i samhället.. Inte konstigt att våra skattepengar inte räcker till några vettiga saker när poliser och åklagare inte gör nått annat än att föra över sin egen olycka på folk som gör små snedsteg. Ibland undrar man ju vart moralen i samhället har tagit vägen. Visst är det bra att följa lagar osv, och jag är säker på att det finns många bra poliser & åklagre.. Men vad sjutton ska våra yngre i samhället tro när de hör sånt här? Man tappar ju tron på rättssamhället, på polisen och på åklagare som tycker det är viktigare att leka allan för att de blir irreterade än på att verkligen försöka förbättra för sverige och dess befolkning..

*förbannad*
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
hmmm...... vad ska man säga! Nu är du tungt kriminell hape...
varför gick du inte till media?

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Inte för att skryta med mitt eget land, men, detta skulle INTE hända i Finland.

Så i Sverige är det OK att man släpper vandaler som slår sönder bilar, kanske våldtar tjejer och misshandlar människor därimellan fria och tamefan lägger ner så mycket energi och resurser på att en bil har en falsk registreringsskylt! Detta är absurt! Vilka klåpare!

Inte konstigt att ni har mycket högre kriminalitet där än i Finland, rättsystemet gör ju det fan lönsamt för riktiga kriminala!
Det här var bland det sjukaste jag läst! Man borde maila en länk till den här tråden till Aftobladet och Expressen! Som alltid i det här landet är det vanliga människor som råkar illa ut medan vissa verkar stå över lagen.

hampe: måste bara få veta, vad stod det igentligen på skylten?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
M-femman
BMW 540
och det är en VAZ 1500 combi -1977 :))
Så det är en klar falskskyltning i lagens mening.

///MVH Hasso
Länk
ha
112
hape
850 E-31
540 E-39
Var hos en kompis förra vecka som har eget företag. Han kom till firman en morgon då pågick det ett inbrott i hans lokaler, han ringer polisen, ingen har tid att åka, han ombeds att återkomma senare under dagen. 2 veckor efter händelsen kommer det 2 poliser till hans firma, dom vill delge honom en fortkörningsbot från Norgen 10 km/h för fort på 90 väg. Han tog givetvis upp frågan hur dom prioriterar sina arbeten och givetvis så fick han inget bra svar. Klart att det är lättare att fylla sin arbetsdag med sådana fall, inte så mycket jobb. När det gäller mina dumheter så har jag lagt det bakom mig och lever numera på rätt sida av lagen :-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Blev av med 3 plattskärmar och en dator på jobbet före jul, stor sten genom fönstret Polis va då?? fanns inget intresse alls.
Nä åka Helikopter och käka pizza och korv dä e kuligare än inbrott.

///MVH Hasso
Länk
ha
112
hape
850 E-31
540 E-39
kanske ska tillägga att jag inte är någon polishatare, har flera kompisar som är poliser, så det är inget personligt. Det handlar nog mer om en ledningsfråga/regeringsfråga om vart man ska lägga krutet.
Hasso: Någon av dessa?Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Udo: jag klarade mig dom hann bara till rummet bredvid, sedan kunde dom inte bära mera. Däremot så fick jag låna ut 19" till kollegan bredvid. Lite svårt att rita cad i med en 15crt :))
Var väl 10-15 företag som hade påhälsning samma vecka före jul.
Kommer i vågor. är väl 5 el 6 gången på 3 år.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Å andra sidan är det ju helballt då någon kör in i din nya bimmer och smiter och så skriver du ner reg numret för att ringa dom lata snutarna..och å ser man nummerskyltens retliga regnummer "SMITARE" "Fuck YOU" eller...

Någon krossar rutan i din bil stjäl din fina bilstereo med mera, tur att någon omtänksam granne blev vittne,jo, det stod TJYV på plåten

Det finns alltid 2 sidor av ett mynt

Vi hade en väldigt bekväm slyngel som var tvungen att parkera sin skyltlösa MB på gångstigen till huset så man var tvungen att gå runt hela kåken, jag tyckte inte det var minsta tufft..

Min bil
Länk
Hasso:

Ser att Autopower är på i bakgrunden på bilden:)
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Märkligt nog så blev min bil besiktigad på Bilprovningen med självhäftande skylt utan anmärkning. Kanske de har dragit ner på uppmärksamheten numera??

M3/// Mullret
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Kan fortfarande inte begripa hur detta kan hända i sverige....

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Åkte för andra gången fast för "fel" skylt. Rätt regnummer, men köpt på postorder. Så, den vänlige trafikinspektören (samma bägge gångerna) satte kryss i protokollet för "Besiktnign" dvs helbesiktning.
Snacka om surgubbe och myndighetsmissbruk. Skulle räckt länge med att bilen visades för Bilprovningen med "rätt" skylt. Nu blir det hela konkarongen med tidsbokning (suttit 25 minuter i telefonkö redan)

Bilen ÄR godkänd med lilla plastdekalen (Sv BP) tyckte att den var OK, och att jag antagligen skulle bytt så snart jag kört därifrån så det kunde kvitta.

Leve vår förståndiga polismakt. Besiktning i veckan sedan hem och sätta på plastdekalen igen ... Jag har råd... Vilket antagligen retade inspektören till vansinne.

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Sagt av brittiska kriminella:

"We've got bad news and good news. Bad news is that the police are chasing us. Good news is that its Swedish police"...
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Verkar som det bästa är att köra utan skylt fram. Man kan eventuellt
komma undan med att den "trillat" av. Med nummer plåt blir bilen en estetisk katastrof, tyvärr.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Saken är väl ganska enkel trots att det här är en gammal tråd.

Om du har gjort något brottsligt så måste det ju finnas nån åverkan eller bevis för det?

Dom kan ju inte säga att du kört med falska skyltar om det inte finns bevis för detta.

Det är ju som att dömma någon för mord utan något lik (lite överdrivet men samma princip).

Om du ska betala böter ska du ju ha tillbaka skylten också. Den tillhör fortfarande dig och man behöver ingen licens på en sån vad jag vet....
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
heltsonika: Så falskmyntare ska få tillbaks sina falska sedlar när dom slipper ut ur fängelse efter avtjänat straff då också eller?

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Nej, falska pengar är olagligt att ha i plånboken eller i kassaskåpet. Att göra egna pengar är olagligt men inte att tillverka en vit skylt med svart text. Däremot att sätta den på bilen är olagligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.