|
Sida 6 av 8
|
|
|---|---|
| Om det blir Kumla så gör jag gärna bytesaffärer med dig. Du kan kanske baka en kaka med en fil i? Så får du väll bli fodervärd till 540:in men strula inte och byt skyltar eller nåt så dom förlänger straffet. | |
| Det är bara att inse, jag kommer inte undan. Har pratat med advokater och jurister, ingen ger mig hopp om att jag kommer någon vart med ärendet. Den som var mest positiv sa att jag hade 25% chans att kanske få dagsböterna sänkta lite, känns som det kvittar. Så det är bara att betala boten och till brottsofferfonden. En sak har jag lärt mig i alla fall, tänker aldrig göra om det igen, lite för dyrt för det. | |
| Att man aldrig lär sig. Betalade in mina böter, kryssade i rutan att jag erkände brottet. Men jag kunde inte låta bli att skriva lite bittra kommentarer på baksidan. Vad händer, får ett brev ifrån åklagaren 2 veckor senare att jag är kallad till tinget för förhandligar, då har dom väkt åtal emot mig. Ringer åklagaren och frågar vad dom håller på med och undrar om dom inte har viktigare saker för sig. Nej, efter som jag skrev dom bittra kommentarerna på baksidan så måste dom ta upp ärendet i rätten. Jag föreslog att dom skulle slänga lappen och glömma vad jag skrivit, icke. Är man så korkad att man provocerar samhället då får man stå sitt kast. Fick tillbaka bötes beloppet, så nu är risken att man blir straffad ännu hårdare. Det kanske slutar med att man blir granne med hasso några månader. Missuppfatta nu inte att jag tycker synd om mig själv, tycker att det är intressant att se hur rättssamhället funkar, även om det blir en dyr erfarenhet. Får säga till grannarna att jag ska på långsemester. Blev så ledsen att jag var tvungen att trösta mig med ett par 19" till 540:in. | |
|
Helt otroligt.... Ja ja de har tydligen inget bättre för sig. Vore ju dumt att jaga riktiga brottslingar eller något sådant.... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
NNUUUU !!!Håkan är det dags för MEDIA för nu är det rättsövergrepp dvs principsak från samhällets sida. Jag skulle aldrig finna mig i detta. ///MVH Hasso Länk |
|
Himla märkligt det här... Åker poliser runt på bilfiromor å samlar in deras skyltar åxå? Dom brukar juh ha såna där käcka "hederliga harrys" skyltar på sina salubilar... Men de e klart dom är juh inte påställda... Hmmm... Dessutom hape så skulle ja vilja veta vad dom bittra kommentarerna bestog av eller det kanske inte "passar sig i tryck" på forumet =) Kör hårt! // Henke Bleifuss |
|
|
Är dom ute efter ett prejudikat eller? Sanslöst slöseri med skattepengar. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är så här att har man inte godtagit erkännande utan att argumnetera imot det, så är det åklagarens skyldighet att se till att du får en "rättvis" behandling där din talan ska prövas i rätten. Så trots att man erkänner och godtar boten så måste åklageren ta upp det i rätten pga argumentationen. Så får rätten avgöra vad som är rätt eller fel. På gott och ont. Det kan ju gå bra också. Sen kan man ju självklart ha synpunkter slöseri med skattemedel och resurser, när det tungt kriminella klara sig från de straff som de borde ha pga slarv med bevisföring mm. ///MVH Hasso Länk |
|
Halleluja till rättssamhället! Vad hände med sunt förnuft? Får man inte bruka den egenskapen om man är i statens tjänst eller undviker de att anställa folk som har den egenskapen? __ Länk |
|
|
Helt bisarrt att jämföra denna tråd med den där joakim E Länk beskriver hur hans bil blivit sönderslagen, förövarna filmade av en granne och intagna till förhör, och sedan släppta för att åklagaren tyckte de hade mer att förlora på ett eventuellt fängelsestraff än jockes 22000kr reparationsnota!!! Hur f-n står det till egentligen? Jag har haft inbrott i bilen så många gånger att jag inte kan räkna dem längre, föräldrarna får stugan söndersliten med jämna mellanrum, inbrott på vinden, jag kunde hålla på länge... och så får man läsa sånt här!!! Fick inbrott i bilen i Örebro förra vintern, de tog RUBBET, blaupunkt utan kodkort, termos (med kallt kaffe), dotterns gosedjur, frugans skor... inte ett skit hände. Och det fattar man ju, nu när man ser vilken fantastisk brottslighet de har att kämpa mot! Tänk om någon skulle byta plåtar på bilarna utanför snuthäcken i Örebro, det sitter ju aldrig nån i den f-de ålandsfärjan ändå!? Ska de skruva på varandras bilar då? För ett ögonblick känner jag mig nästan glad att jag flyttade till Tokholm, men det rinner väl av en när man skall börja betala "trängselavgifter", ett fulare ord för rofferi. Nä, nu går jag och lägger mig. Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
| Gammal tråd men... HUR GICK DET HAPE??? Sitter du i Kumlabunkern?? Personlig konkurs? Överbevisade du systemet om din oskuld/naivitet/dumhet/snällhet m.m? | |
Inte har jag sett "hape"i Kumla, men väl på Gelleråsen.:)) så inte är han inlåste inte, annars had jag gärna förvaltat hans fina 540 under tiden. Blev visst igen skillnad i beslutet utan tidigare "dom"gällde har jag för mig. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Man kan väl inte åka omkring med ett nummer fram och ett annat bak. Samtidigt skäms jag lite som närking att det hände just här.... Det är händelser av detta slag, som gör att polisen är överbelastad och måste bygga ut polishuset. :-) |
|
| haha... BMW 540 är reg nummret på en LADA 1500 kombi från -77 med hela 75 hk under huven!! =) | |
| Som hasso skriver så blev det ingen förändring på straffet. Jag slipper Kumla. Tänker inte bråka mer nu, utan tar mitt straff och lovar att aldrig mer vara olydig. Tänk på det ni som har skyltar till träffar, risken finns att åka dit om det är örebroare på stället(ironi). Ska åka upp till volvo i em. och titta vad dom har för skyltar på bilarna, är dom falska så blir det en signal till farbror blå. Ska höra med Lada ägaren om jag får ärva regnr av honom när den går i graven. Fick se att mina böter skulle vara betalda den 24/5, betalade idag, nu får man väll skit för det också, kanske blir Kumla ändå. | |
AJAJA sen inbetalning, bara att säga välkommen .))) ///MVH Hasso Länk |
Hur som helst så hamnade "hape" i Kumla i allafall, fast utanför murarna, hämtade hem en fin 540t-00 från Hassoland igår :)) Lycka till den var nog ett betydligt bättre köp än den "billiga 540-99" i Hässleholm ///MVH Hasso Länk |
| Kumlabor kan man alltid lita på:-) | |
|
-bimmerman- Har du inga skyltar tar lapplisorna chassienummer om det är synligt annars är dom berättiga att bärga bort bilen, nästan helt säker ang bärgningen. men hur blir det om man inte har någon krok ögla och har en sån låg bil att de inte kan ta att en satt vicka på bilen... med växel i och krycka...de lär ju inte få ha sönder bilen iallafall...bara för en PLÅT |
|
|
det svenska rättssamhället är underbart. Polisen tar väl bara småbrottslingarna, så statistiken kan visa att de gör något för skattepengarna. För de stora killarna kommer de aldrig åt, eller törs de inte komma åt. Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.