|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
|
Suck vad tråkigt det är med dessa privatpoliser. Skaffa ett liv typ. Min granne flyttade från gnällbältet bara för att han inte stod ut med mentaliteten. Ligger kanske ett korn av sanning i det. Hasso; du har fått vittring på ett kanonspår. Undrar om det finns ombyggnadskit som förvandlar BMW ;n till en Ferrari? Äntligen kanske min vinterbilsdröm går i uppfyllelse : - ) |
|
| MAlteK vad skall du med nummerplåt på hojen till??? | |
|
Men Copy du vet väl varför kvinnorna vill ha män från Örebro ( och andra ställen i gnällbältet) ?? jo för däää gåååår allllldriiiiig!!! hahahahahahahahahaha |
|
| :-D | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En viss sanning ;)) MVH Hasso |
| --->Copy...litet enkelt tips angående "ombyggnadskit".....skodas märke har ju ungefär likadan form och storlek som BMW:s...bara att byta märken så lurar du alla p-vakter.... ;oP | |
|
Undrar om våra vänner med Alpinor får "Bmwböter"? /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
diamantsvart_bmw |
vilken krog va du på, och när va det? ska försöka luska lite bland mina kollegor om någon sett eller vet något om detta |
| Mittemot Mc Donalds en asiatisk restaurang. Kommer att känna igen utseendet på killen som var så vänlig att ringa om jag springer på honom. Har ett och annat att diskutera med honom om. Vad är det för kollegor du ska prata med? | |
| Apropå det Greger säger. Kommer ni ihåg Fiat X1/9? Kul targa med snygga linjer och katastrof kvalite. Jag hade en sån på tidiga 80 talet fast den var gjort 84, ett år efter det att Fiat lagt ner modellen. Bertone själv startade egen tillverkning då. Och då hette bilen Bertone X1/9. I och med det så fick jag under detta året som jag ägde bilen 50% av alla böter bortskrivna pga att det stog Fiat på dem. och det trotts att det stog Bertone och inte Fiat på själva märket...Lapplisor kände igen modellen och skrev lappar utan att titta noga på bilen. | |
diamantsvart_bmw |
trodde du hade varit på en riktig krog ine en resturang ja då blir det inte lätt, tänkte prata med Ordningsvakterna i stan och väktare polis, men det blir svårt när det inte finns vakter på ett kina hak |
|
Vad jag vet så har polisen rätt att ta plåtarna om bilen är oskattad+obes och använts i trafik (polaren torskade o blev av med skyltarna för ca 8 år sen) Jag tror inte att dom har rätt att demontera dina plåtar ÄVEN om dom är "falska". Det dom kan köra är väl att frakta bort bilen alternativt om dom tagit dig i en kontroll sno dom då. Om dom hade rätt att sno plåtarna hursomhelst hade dom ju kunnat ta mitt gamla kirunacabobjekt innan den var typad, hade hemgjorda skyltar och dessutom ingen skattekråka. Hur ska dom hantera bilförsäljares demobilar? ofta står dom utanför hallen på en parkering och det kan stå saker i stil med "SAAB 9-5" eller som volvo gör "V70" i fronten.... Även om det är "falska" skyltar borde du ha rätt att få tillbaka dom. _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Så här svarade vår pressansvarige Polis i Örebro. "Verkar konstigt jag tror inte att det gått till på detta viset. Har inte hittat något protokoll om omhändertagen reg skylt den dagen. Vi tar bara skyltar från bilar som är på "rull" MVH Göran Gunnarsson Göran är uppvuxen i samma "by" som jag så jag har ingen anledning att betvivla vad han säger. Förövrigt lagledare för Örebro i stadskampen. Fick mej en resa i min ungdom när jag pryade hos Polisen 120kmh utan blåljus i 50 kmh område gissa vilken vildhjärna till polis som körde:) MVH Hasso Länk |
| Dom kanske inte har skrivit någon rapport på händelsen för dom vet inte hur dom ska aggera. För det som hände är verklighet. Har inte vågat ringa än, vet inte vad jag säga. Vill ju inte påföljder, skylten kostade 80:- att tillverka, så den förlusten står jag ut med. | |
Hape:Vad då inte vågat ringa,?? inte hamnar du bakom murarna i Kumla för en sån skitsak, om du har rent mjöl i påsen. Vore jag som du skulle jag gjort en polisanmälan för stöld av skylt, och inte nämnt att det vara Polisen som tog den. MVH Hasso Länk |
|
>>Håller på Dig "Purple"Hazzo!! >>Hape! Låter som råttan i pizzan, eller skriver Du deckare på fritiden =) |
|
| Har pratat med Örebro polisen nu. Finns inte en rad antecknad om händelsen och skylten är spårlöst borta. Polisen är medveten om att dom har gjort fel. Dom ska höra av sig till mig och informera vad som händer. Viss irritation uppstod, varför hade du den skylten på för? vad ska du ha den till? fortsättning följer. Nej jag skriver inte böcker på fritiden. Tycker att händelsen är lite små kul faktiskt. | |
Någon polis som har en privat samling av skyltar kanske??:)i så fall egenmäktigt förfarande, inte helt ovanligt MVH Hasso Länk |
|
Har sagt det förr, säger det igen: Sverige! |
|
| Har nu varit på ett förhör som jag har blivit kallad till ang. min skylt. Jag är misstänkt för märkes förfalskning. Satt en timme hos polisen och fick svara på en rad frågor. Det dom ville var att jag skulle säga att jag har kört med skylten och att jag hade den för att undkomma kamrorna. Till saken hör att polisen som höll i förhöret gillade inte vägkamror själv. Hävdar att jag inte har kört med den och det är ju nästan sant, har haft på den när jag har kört på banan. En mogen kommentar ifrån polisen, du som har så fin bil har väll råd att betala böter. En vecka efter förhöret så får jag ett samtal, polisen igen som vill ha lite kompletterande uppgifter. Samtalet avslutas med att han säger det här ser inte så bra ut för dig. Förmodligen ska dom dra det ända till tingsrätten. Känns skönt att dom prioriterar så tungt kriminella människor som mig så att Svensson kan känna sig trygg. Ni som bor i Örebro län har säkert hört om den 16 åriga grabben (tremänning till mig) som blev ihjäl stressad i Karlskoga för 2 år sedan av en bil med 4 fulla grabbar i. Dom killarna går fria, man undrar hur det fungerar ibland. Det kanske är lättare att ta tag i sådana här fall som mitt. Straffet för märkesförfalskning är upp till 6 månader bakom galler eller dagsböter. Kanske är en billig 540 till salu snart om man ska skaka galler. Jag får väll skylla mig själv, som var så korkad att åka till Örebro. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.