|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Okej jag hade fel nypris för denna är 767000kr med denna utrustning med 12% rabatt hade det fortfarande kostat 674000kr för denna bil ny. Så pris skillnaden är nästan 50000kr från ny med rabatt på denna demo bil. | |
| 50tkr på en bil för 625...känns spontant något lite. Hur många bilar kommer du beställa av den här typen i ditt liv? | |
|
Att beställa en ny bil nu ger ju leverans i höst, vilket innebär en förlorad säsong. Vad är det värt? Dessutom närmre release av m2cs. Tycker priset är ok, du kan ha en bil redan till helgen. Kör. |
|
|
Jag kan hålla med om att det låter betydligt mer intressant om listpriset är 767.000 kr för då låter det som den har i princip allt, då kan nog slå till om man är nöjd med skicket, inga skador osv BMW CS #5139 |
|
|
Gällande 20% så syftade jag på demobilen, återförsäljaren får extra stöd på demobilar så det går säkerligen även förhandla ytterligare. Sen vet jag att folk fått upp till 15% på M2 C (ej demo), men en sån bil skulle ju ha beställts i vintras om man vill köra i sommar. Om man inte bryr sig om historiken och vill ha en bil nu så är det ju dåligt med alternativ, men är man såhär pass spontan även när man ska sälja den så är det ju bra att räkna med att den kommer bli svårare att bli av med än en bil med ren historik för motsvarande summa pengar. |
|
| Var och provkörde bilen idag, den gick bra och de var väldigt proffsiga. De var väldigt tydliga med att bilen har fått en inkörning på 200 mil där alla dessa mil var under 4000 RPM. Sen har de gjort inkörningsservice bytt all olja. Säljer har alltid åkt med i bilen när den provkörts. De hade satt den som såld och de övervägde först att åka med när jag skulle provköra den men sen kom de överens om att jag skulle få köra den själv med min sambo. De säljer enbart m-bilar där i stort sätt. Jag har aldrig sett så många m-bilar på samma ställe. Det var säkert över 30-40st. Jag sa att jag skulle vänta med att skriva kontrakt tills på måndag och de var de helt okej med och de håller bilen åt mig. Jag kollade noga på däcken och de var inte slitna på något sett och bilen är som ny förutom 2 extremt små stenskott på fronten. Överlag är jag nöjd med kundbemötande och de var väldigt seriösa. Hittade en liten skada på lädret för handbromsen, de skulle kolla och åtgärda detta åt mig innan leverans. | |
| AquaRelliux: Får man fråga vart det verkar finnas en hyfsat seriös Bmw handlare? | |
|
Köp bilen! Du verkar ha bestämt dig och affären känns bra. Lycka till 👍 |
|
| Vilken bilfirma är det och vart i landet? | |
| måste vara Holmgrens Bil Nyköping som jag kan lista ut det. | |
| Nej det är M Bilar i Västerås | |
|
Fredrik H på M-bilar Västerås kan du lita på. Min vän sedan många år. Men de säljer givetvis massor med ”vanliga” BMW också, trots firma namnet. Precis som Acey skrev, priset ok. Några 15% på fabriksbeställd bil är jag nog spontant tveksam till. Jag har ofta köpt demo bilar av olika märken och har inga problem med det. /Anders |
|
| Hur gick det, blev det affär igår? | |
| Bilen är köpt, ska hämta den på fredag :) | |
| AquaRelliux. Är du nöjd med bilköpet? Går själv i tankarna med att inhandla en demokörd M2C. | |
|
Än så länge väldigt nöjd! Men tänk på att sätta på stänkskydd fram om du köper den, bilen slänger sten på sig själv på sidorna och det kan bli stenskott i lacken. Jag köpte dessa: Länk Sen har jag också satt större ppf skydd än original och även på fronten. Bilen är låg så jag skulle kolla under den i fall de skrapat i när de kört den |
|
| Tack för infon! Dom där stänkskydden var ju förövrigt ruskigt snygga! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.