|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Autopower Jag har lyckats få till vad jag tycker en bra deal på en M2C. Den är fullspeccad med alla tillval förutom M-Drivers package, har taklucka vilket jag vill ha. Den har gått 268mil som demo bil och har 1 års förlängd garanti eller till 20000mil. Den är i Hockenhiem Silver vilket är den bästa färgen förutom Long Beach Blue enligt mig. Jag får bilen för 625000kr vilket jag tycker är ett bra pris. Release av M2CS oroar mig lite om detta är ett bra köp, men jag är inte intresserad av en banbil och jag tror CS bilen kommer ha ett för högt pris. Vad tror ni? Tror Competition är sweetspoten för mig, jag hoppas dock inte CS releasen påverkar andrahandsvärdet mycket på Competition blir segt när man ska sälja sen. | |
| Hur känner du för att den är demokörd? Just demokörd M-bil kan ju verkligen ha fått intensiva provkörningar. | |
| Den har alltid blivit körd med säljare i bilen. Och enligt dem har bilen aldrig fått varva över 4000 RPM innan den gått 200 mil för att det är det korrekta sättet att köra in M-bilar. | |
|
Lite off topic kanske, men oj vad BMW sprutar ut varianter på M-modeller idag.. Förr i tiden fanns t.ex. antingen M5 eller M3(i stora drag), ingen större beslutsångest ;) En M-bil är ju idag ganska vanligt förekommande ute i trafiken, förr såg man på långt håll att det var en M-bil som kom rullande, idag inte riktigt så.. Nästa M-bil blir väl en variant som enbart går på el!? dessutom...Hmm, utvecklingen går framåt :) Mvh Janne. |
|
|
Som BMW håller på så är det enda säkra att köpa den värsta modellen ur varje segment och inte nöja sig med en C utan köpa en CS, det är vad jag ser på det hela för vem vill liksom köpa en vanlig M2 idag när C finns och detsamma när CS kommer ut då vill alla ha CS förutom dom som har begränsat med likvida medel. Det blir slakt på priserna när CS kommer tror jag. Vad ville dom ha för bilen initialt? bara så man vet om dom gett dig rätt rabatt. @Janne T Det är skvaller om att i8an kommer läggas ner inom kort, säljer för dåligt och att man istället släpper en i8 på ren eldrift vilket den borde varit från början. |
|
| Kolla däcken noga är ett tips. De flesta demo-M-bilar jag sett hos BMW i Malmö har haft typiskt bankörda framdäck med smält gummi på sidorna och bakdäck betänkligt slitna mht milen. Antagligen har de gått på diverse event på Knutan. | |
| Planerar man inte att behålla bilen hur länge som helst så skulle jag inte oroa mig över hur den är körd de första 200 milen, faktiskt. Med garantier och annat så löser BMW allt som kommer börja strula tänker jag. | |
| Bilen låg uppe för 724tkr | |
| AquaRelliux, är regnr något på YTA? | |
| Sett till prispåslaget för m4cs mot m4 competition så kommer en cs modell till viss del vara att ”kasta pengarna i sjön”. En m2c med de stora bromsarna/m stolarna hade jag siktat in mig på. Den kommer mest troligen kosta uppåt 200k till gissar jag och det hade jag aldrig velat betala för lite cf delar samt en annan mapp/chassisättning. | |
| Nej inte YTA utan något YRN tror jag | |
|
Oavsett så ska du inte betala mer än bilens nypris -20% Tror inte heller att M2 CS kommer påverka prisbilden nämnvärt, för den typiska M2-kunden så är M2 C inom räckhåll, M2 CS kommer bli på tok för dyr för många. |
|
| Ingen kommer erbjuda mig -20% på nypriset. Jag har verkligen förhandlat så mycket som det går här. | |
|
Tror dd88 kanske syftar på vad du ska betala för demon? Att förhandla ner ett nyköp till 20% är bara att glömma om det inte finns kampanjer eller stöd från generalagenten. Den marginalen har inte ÅF och de kommer inte sälja bilen med förlust. Detta även om säljaren slänger ur sig "nu kan jag inte gå ner mer för vi tappar redan pengar" för det gör de inte. Ingen ÅF bedriver sin verksamhet på det sättet. Det trixas och förhandlas extremt mycket mellan ÅF och generalagent och en del av det lyckas skickliga säljare få kunden att känna att han har förhandlat själv. 2-3% brukar nettomarginalen vara på ett bilsälj när ramavtal, stöd och ÅF rabatter är avdragna. |
|
| Vad har den för utrustning förutom taklucka? | |
| Den har all utrustning, alltså alla tillval som går förutom M-Drivers package | |
|
YRN låter som ett tidigt exemplar av M2 Comp reggad i höstas? På de 3 nya M2or dock ej Comp jag har köpt har jag fått 12-13% rabatt vid nybeställningen, kan inte tänka mig att det kan vara sämre idag på en Comp. Om bilen har ett listpris på 724.000 kr och 12% rabatt ger 637.000 kr netto så hade jag aldrig någonsin betalat 625.000 för en halvårsgammal demo. Som någon var inne på tror jag visserligen inte man behöver oroa sig för hård körning några 100 mil i början om man inte skall behålla bilen för evigt, men så som demobilar och då speciellt M-bilar körs vid demokörning får det för min del vara rejält mycket billigare än vad fabriksnytt kostar om det skall vara intressant BMW CS #5139 |
|
| Ska specc den idag. Tror listpris kan vara högre | |
| Håller med ovan, köp ingen demo om det skiljer mindre än några få procent. Ett halvår nybilsgaranti och vagnskadeförsäkring är pengar det med. | |
| Nybilsgarantin är förlängd med 1 år eller 20000mil. De beställde den med det för det är en demobil. Så det är ca 2,5 år garanti kvar. | |
| Tog det på min m140ix också, tror inte det va mer än 3000kr i tillval | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.