|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ursäkta det blev lite konstigt..mycket x3.. | |
|
@Tranaocean Hur var Nokia ROF däcken? |
|
Transocean |
Skitbra! Nokian R2, tysta och stabila när man matar 240+ på Autobahn, dom stabilaste nordiska R-klassade (170 km/h) vinterdäck jag kört med och kanske värda en sats till om jag nu inte köper Conti 850 istället? |
|
Nokian R2 är väl dubbfria vinterdäck, mycket komfortabla, har 18” på mina vinterdäck men frågan var väl sommardäck. Stor skillnad på nordiska vinterdäck och Y klassade sommardäck. Friskt med 240+ med 170 klassade vinterdäck på autobahn, hade nog tänkt mig om båda en och kanske två gångar före jag matade på i dom hastigheterna med R däck. Crille |
|
|
Köpte nyligen Michelin Latitude Sport 3 ZP (Runflat) till F15 och WOW! Vilken skillnad. Trodde verkstan tagit fel däck (icke runflat) och var tvungen att dubbelkolla. Svindyra men otroligt sköna på alla sätt. Hatade i alla år originaldäcken (Bridgestone), buller, dåligt sidogrepp, studsiga men valde RFT återigen av praktiska skäl. De gamla spårade också något alldeles hemskt, man var tvungen att köra med fjädringen i sportläge för att stå ut. Var tom. på väg att byta bil pga detta, så illa var det. Förstod inte heller att det berodde på däcken. Visst förstår jag att nya däck alltid känns bättre än gamla men det här var något extra. Kör även vanliga premiumdäck (också nya för säsongen) på Amarok men skillnaden på upplevelse var extrem på Runflatdäcken. Återstår bara långtest av dessa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.