|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Stämmer inte. Min är tillverkad 2015-11, så det kom tidigare. Däremot tycker jag inte du ska betala för att köpa till det, då det funkar väldigt dåligt, och får man väl till det så kopplar det ned sig efter några låtar. BMW är kass på appar och uppkoppling i allmänhet, så kass att jag kommer att testa detta i detalj vid nästa bilköp och är det inte bra så blir det annan bil |
|
|
Lånar tråden lite... Jag har en 2019 118i där streamingen via bluetooth funkar. Däremot försvann möjligheten till att byta låt via ratten för ett tag sedan. Titeln på låten efter och före syns i instrumentpanelen när man rullar på hjulet, men sen händer inget när man väl trycker. Har funkat innan. Knapparna funkar mot radion, så knapparna är ok. Är det någon uppdatering som behövs? Något som Spotify återigen lyckats försämra? Tacksam för hjälp, om någon har en lösning. |
|
|
Hej Teemu. Det här problemet har 9 av 10 gånger att göra med att du bytt telefon eller uppgraderat dess mjukvara. Har ingenting med Spotify-appen att göra. Testa gärna med att para med en annan mobil o se om det fungerar. Mvh |
|
|
Tack för svar! Även mina tankar har börjat gå åt det hållet. Får testa med någon annan enhet och även kolla om jag har någon säkerhetskopia bakåt i tiden. När jag tänker lite extra På det hela... Undrar om det inte började någonstans när telefonen uppgraderade från Emui 8 till 9..? Hur som... Tack för inputet! |
|
MegaX |
Har stora problem med att få min android att fungera, har en ny A70. Får inte upp någonting under INFO fliken i appen, Får inte heller upp Spotify i bilen display. Har försökt med allt. Provade sedan med min jobbmobil ( iphone ).. Och voila, då fungerade allt klockrent. Känns för jäkla tråkigt att de inte kan få till det även för android. Eller är det så att min Samsung inte stöds? Det är ju trots allt en ny telefon. Tycker detta är pinsamt dåligt av BMW. |
MegaX |
Jag undrar om det är någon här som har fått en Samsung android att fungera till 100%, vilken modell och år i så fall? |
|
Nu börjar det närma sig slutet av 2020, och Bmw har ännu inte optimerad för Android? Jag kan som många andra spela upp och byta låtar på skärmen, men inte mer än så. Måste ju på något sätt kunna gå att få upp appen på skärmen? Har kollat många klipp på Youtube, och folk med bilar från 13-14 verkar ju få det att funka. Om man har Bmw live/online. Borde de inte funka där igenom? |
|
|
Haas, ett någorlunda sent svar men bättre än aldrig. Köpte bmw online eller vad det nu heter. Då i connected drive fliken kommer det upp anslutningsassistent. Kopplar man in telefonen (via USB) händer det grejer på både skärm och telefon man får acceptera osv. Sedan står det alla appar laddade. Min stora förhoppning var nu att spotify skulle vara där men NEJ!! bara connected drive och kalender. Kopplade senare in en Jävla apple telefon :) Då går det minsann surfa både spotify (med album art) facebook twitter och allt annat. Android användare är andraklass medborgare. Tack för mig haj! |
|
|
Spotify har plockat bort stödet (A4A) för att kunna använda spotify med Idrive 6, iallafall med android. Varför vet jag inte men vore kul att veta varför man tar bort något som fungerat helt ok. Har det kostat pengar för Spotify att ha den tjänsten tillgänglig för Idrive 6? Jag använder Spotify premium så då ser jag ingen anledning för spotify att ta bort stödet. Länk |
|
|
Anslutningsassistenten går att få upp utan onlinefunktionen, bara man kopplar in telefonen till USB. Tycker det är uruselt att man inte har samma möjligheter med Android som med IOS. Hur många miljoner andriod-anv finns det inte ute i världen.. Bmw hänvisar bara som vanligt alla frågor som gäller användandet till verkstäderna/återförsäljarna. Hur mycket vet dom om detta?! |
|
|
Jag som har Idrive 6, android och där spotify ikonen inte längre dyker upp har löst problemet tillsvidare med att avinstallera den senaste versionen av spotify och sedan laddat ner en tidigare version som heter 8.5.66.1002. Nu dyker ikonen upp och jag spelar spotify som vanligt. Uppdateringar som började att komma i slutet av Juli saknar stödet för Spotify (A4A) eftersom spotify har valt att inte stöda det längre. Glöm inte att avinstallera appen först innan du laddar ner den gamla versionen. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.