|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Daagis, var kan man köpa det? Vad kostar det? En länk vore snällt. |
|
|
Aha, då pratar vi hårdvara antar jag? Var kan jag köpa det, vad kostar det? Vore snällt om du har en länk. |
|
|
Behövs inte carplay, finns nog inte ens till f10/11, men det funkar bara en gång av 100. Har själv en iPhone och har under två år kanske fått kopplingen mot bil att funka 10gånger. Man behöver även en originalkabel, allt annat funkar ej. Provat med iphone6,8 och xr Får du det mot förmodan att funka så syns appen i displayen och behöver inte installeras i bilen, den kör telefonens app men Interface via idrive, men funkar som sagt extremt sällan. Min androidplatta har aldrig klarat att ansluta till bilen, en Lenovo. Samma i BMW connected appen, där kan man i extremt sällsynta fall se mätarställning tanknivå och lite annat. Bilens stöd för koppling mot telefon via kabel är ett skämt. Funkar nästan lika dåligt som BMW connected appen som med jämna mellanrum glömmer bilen, hittar bilens position typ 7 gånger av 10 om inte bmws server har problem, då ligger den nere någon vecka |
|
|
Tack för ditt svar! Det förklarade det hela! Skall pröva med orginalkabel, men hoppas inte på något då. Får hoppas att spotify och bmw kan jobba på detta så det fungerar i framtiden. |
|
|
CarPlay köper man i bmw Connected affären(eller vad den heter). Det är väl enda sättet att spegla upp telefon-interfacet i bilens display? Eller vad är det vi försöker göra? Jag uppfattade att TS ville få Spotify appen i bilens display och då är det väl ingen annan väg än Apple CarPlay? |
|
| Jag har ju det på min F31 så det ska väl gå på F10/11 | |
|
I F11 finns inte Apple carplay. Dock finns BMW appen, och där kan man köra Spotify och några få andra appar, dock funkar det kasst eller aldrig. En sak jag märkt, om man stänger bluetooth och kör kabel, då har man en chans att få igång det, men det är ett ologiskt fipplande i menyn med anslutningsassisten, BMW store och då dyker rätt vad det är Spotify upp i raden under anslutningsassistenten |
|
|
Gick ut nu och prövade med orginalkabel. Fungerade ej, stängde även av bluetooth utan framgång. Som du skriver TJ, så bevisar väl BMW hur uselt deras appar fungerar när inte ens BMW connected appen ger någon som helst information på första sidan, eller krävs det ett abonnemang även för det? Apple carplay (app/mjukvara) är inte kompatibel med min bil står det på BMW’s hemsida. Om jag varit otydlig tidigare så förklarar jag igen: Jag vill kunna få upp Spotify ikonen i bilen så jag tex kan välja vilka spellistor jag vill spela. När jag ändå håller på med denna tråd, jag har försökt pausa musiken som spelas via min mobil/bluetooth. Går det ej att göra på ratten? Måste jag pausa på mobilen eller trycka off på radion??? |
|
|
Det går att få det att funka som du vill, men långt ifrån varje gång. Ska gå ut i bilen imorgon och se om jag får till det så kan jag skriva hur jag gjorde om jag lyckas. |
|
|
Tack! Skulle verkligen uppskatta det! |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jag kör med Spotify via blåtand, funkar med AUX-kabel i armstödet också. Gå in i multimedia eller vad det heter, alternativet högst upp i huvudmenyn. Med blåtand kräver det dock att du har parat ihop bilen och telefonen innan. Har en Iphone SE och eftermarknadskabel (AUX), har aldrig använt Connected Drive eller vad ni pratar om. Krångla inte till det. |
|
Jag var tvungen att testa min Android för första gången med sladden och ingenting hände eller funkade, inte ens laddningen av telefonen. Det enda som funkar är bluetooth och då kan jag inte pausa utan bara byta låtar fram/tillbaka. Med lite tur får jag se låtartist och namnet på låten från Spotify men sällan det funkar med Android dock fungerar det varje gång med iPhone XR eller vad de nu heter. Från 2014 fick 5-serie iDrive 4.2 som ska vara något uppdaterad version mot den som sitter i min pre-LCI men jag tror inte att carplay finns till den. |
|
|
Känns som tidigare versioner är lite beta. Har hört att det ska vara strul med kopplingen (hade lite strul i min 650) och även med connected. Funkar kanon med carplay och connected i M4:an dock. Men den har ju en relativt sen iDrive (MY18). Surt att funktioner som ändå kostar en slant när man köper bilen funkar så dåligt. |
|
|
Det jag kan göra är att byta låt, jag får upp artist/låt på stora skärmen. Thats it! Märkligt att det inte skall fundera på en bil som är tillverkad 2016-04. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Får alltid låt-information via blåtand, kan dock bara byta låt fram och tillbaka men inte pausa. |
|
Så här gjorde jag för att få det att funka Stängde alla appar på Iphonen. Gick till connected driver, klickade på anslutningsassisten Pluggade in telefonen och fick då meddelande starta app på telefonen Gick ur menyn i idrive, valde besök store svarade ja på "detta system får endast...." Gick ur menyn. Stängde Spotify. Gick åter in i anslutningsassisten som sa starta app, startade appen och sen stod det appar laddade. Gick ur menyn och under BMW appar finns nu Spotify På mobilen kommer ett meddelande om BMW. Klicka ok Väljs sen spotifyappen idrive och man hittar bibliotek etc. Hade bluetooth av på mobilen. Inte en rak väg precis men fick det att funka. Tog några bilder som jag inte kan lägga upp men mailar gärna |
|
|
TJ, kul att det funkar för dig. Kan du maila bilderna till: ThomasGran1973@outlook.com |
|
| Har mailat bilder. Vet du hur man lägger upp bilder får du gärna lägga upp dem om andra har nytta av det | |
|
Vet inte exakt vad i utrustnings är som behövs men har detta i multimedia väg S609A Navigation System Professional S610A Headup Display S688A HarmanKardon Surround Sound System S698A AreaCode 2 For DVD S6ACA Intelligent Emergency SOS Call S6AEA Teleservices S6AKA Connected Drive Services S6AMA RealTime Traffic Information S6ANA Concierge Services S6APA Remote Services S6ARA Internet S6NSA Convenience Phone Expanded Smartphone S6UHA Traffic Information S6WBA Multifunctional Instrument Display Krävs nog minimum connected driver services |
|
|
Hej! Jag var förbi BMW idag. Detta går alltså ej att få till. Iaf inte på min F11, 2016. Kom 2017 sa han. Jag kunde ej heller göra något för att lösa det sa han. Tycker detta är svagt på en bil som är 3 år gammal. Jag menar, när kom Spotify. Han menar på att Spotify och andra företag utvecklar sin mjukvara, och BMW hänger inte med, men BMW kan väl se till att även dom uppgradera mjukvaran. Synd, men så är det iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.