AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.272

M3 E93 i nyskick

Sida 1 av 2
ol
186
olin
M3 E93-08
m535i-86
520d m-sport-09
740i-00
Vad kan man begära för en m3e93 DKG - 08 i ett skick utöver det vanliga.
2500mil, få ägare, nästan all utrustning.
Sv-såld
Se länk för bilder och utrustning.
Nyservad, nya michelin däck.
Länk
Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Behåll den
bl
2.294
blixten
325i -88
I det fina skicket så tror jag att bilen på sikt kan bli värd mer pengar. M3 med V8 är ju ändå lite unik.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
5000-milare får man för 400', så vad är det lägre miltalet värt? 450-500? Skicket ger inte så mycket utslag i pengar men kan göra bilen mer lättsåld på plats. Även en 5000-milare i "normalskick" ska förväntas vara fin.
Jättefin! Synd, verkligen synd, att det är DKG :(. Jag säger som nån annan sade, behåll den ett tag till så ser du hur priset utvecklas. Jag gissar på att de kommer öka i värde på sikt.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Enligt min erfarenhet är dkg helt rätt! Speciellt som det är en cab så behövs de snabba växlingarna för att kompensera den extra vikten.. Jag tyckte rentav att den manuella kändes aningen trött.

Jag tror tyvärr inte någon betalar över 400 iaf, hade det varit en Coupe eller rentav sedan, men cabbarna är inte lika populära.

ol
186
olin
M3 E93-08
m535i-86
520d m-sport-09
740i-00
Tack för input. Bilen är otroligt fin och har tom nybilsdoften kvar. Får se hur jag gör
Ska man ha en M3 E9X så ska den vara cab tycker jag då det är underbart att höra motorljudet framifrån och avgasljudet bakifrån. Jag har haft en men tyvärr för kort tid så här efteråt!

/Anders
Cab absolut!
Hade det varit en -11 lr en 12a hade du haft ett PM olin;)

EB
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är ju svårt med lågmilare. Varje mil för nästa person blir ju väldigt dyr när den närmar sig mer "normala" mil. Om man inte tänkt ha den i garaget och bara köra 100 mil per säsong. Så en väldigt svårvärderad bil, som nog behöver hitta en väldigt specifik köpare. Behöver du inte sälja hade jag behållt den istället!
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det är helt klart en bil som kommer stiga i värde. Även om du kör lite med den, typ 100-200 mil per säsong. Tittar du på mobile.de så lär du nog inte hitta någon i Europa med lika låga mil.
em
906
em3
M3 cab -03
Som sagt, med vårt snabbt sjunkande penningvärde, får du säkert mer betalt i t.ex. Tyskland än i vårt "pesetas"-land....

Jag har haft en -03 e46 i 5 år, sommarkörd, den verkar ha rört sig uppåt de senaste 1-2 åren ( även om man får vara lite skeptisk till utgångspriser...).

De enda riskerna som köpare jag kan se med extrema lågmilare är två: dels att det inte stämmer, mätarfix, dels att bilen stått länge mellan körningarna. Slitage går att kolla lite lättare än "ohälsosamma" långa stillestånd, en bil ska helst rulla regelbundet, annars kan det hända saker, både i och utanför motor, ganska centralt på en sportbil...( det är vad jag tycker/tänker). Mätarfix är svårare, både att fixa till, och att kolla, även om det ofta kan synas på olika ställen på bilen...

OM jag hade varit en samlare av BMW-modeller, hade jag nog varit riktigt intresserad av detta ex ( sista (?) sugmotorn som standard), kollat upp dokumentationen och ringt tidigare ägare, och säkert lagt ett ganska bra bud över "vanliga" annonser för typen/årgången.

Resonemanget leder till frågan; "vad kan jag få för bilen"? Jag skulle säga ganska mycket över medel, om den är som på bilderna. Kanske mellan 4.5 och 5.5 hundratusen, men då är fönstret ganska smalt, få som vill köpa, och de kanske finns i Sverige?! Men om du expanderar erbjudandet till Europa, stiger säkert antalet, och du kan nog sätta din undre gräns högre, vår valuta är svag....

Ska du sälja, eller är det bara en liten test....?

em3
ol
186
olin
M3 E93-08
m535i-86
520d m-sport-09
740i-00
Tack för input. Tanken när jag köpte bilen för tre år sedan var att äga den länge. Men efter sjukdom och tråkigheter så börjar man omvärdera saker här i livet. Så tanken om försäljning har slagit mig men är nog inte riktigt mogen ännu
em
906
em3
M3 cab -03
Olin, du inser såklart att det inte är lätt att spekulera om de få "samlare" som är beredda att lägga lite/kanske ganska mycket, mer är medel ( kepsvändare slipper som spekulanter).....sannolikt kan du ställa frågan om ett år, utan tapp, kanske t.o.m. något upp, beroende på trenden för modellen generellt...

em3
450-550k kan du nog glömma, tyvärr.

M4orna är på väg nedåt och idag kan man köpa denna.

Länk

EB
bl
2.294
blixten
325i -88
Den har ju ingen V8 och dessutom en färg som knappast tilltalar flertalet. Skulle alla dagar i veckan köpa bilen med V8.
Inte riktigt samma sak jämföra en M4a med en turbomatad sexa och en sugmotor med en V8.

V8 är alltid V8 och speciellt när det är en ren sugmotor utan miljöturbos.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Svårt att se att röd skulle vara mindre gångbar än "vanliga" färger. Snarare tycker jag en normal Individualfärg borde vara ett plus.

MVH Christofer
Röd är en lurig färg. Många gillar att titta, färre vill köra runt i en själv. Och då är min bil ändå Imolaröd. Rätt köpare betalar gärna extra om de väl hittar en begagnad (speciellt som det knappt finns någon röd standardfärg i BMWs utbud) men många vill inte ha den alls.

Sen håller jag med lanab. Även om du givetvis får mycket mer bil för pengarna i en F8x än en E9x så är ju inte priset på E9x M3 direkt länkat till bilen i sig utan snarare just V8:an. Sen kanske den inte är gammal nog än för att betinga jättehögapriser, men det är lite att jämföra äpplen och päron.

Hade konjunkturen hållt i sig så skulle jag inte blivit jätteförvånad om priserna på de två generationerna hade närmat sig rejält. Nu är nog ändå E9x inte gammal nog för att det inte ska finnas ett ok utbud fortfarande.

Om du inte behöver pengarna så hade jag nog behållt bilen istället. Den går troligen inte ner mycket i värde och risken är att det blir olösligt att få tag i en igen om du säljer den och ångrar dig.
Jo, jo , men 4an slår e90 3an på fingrarna i allt utom soundet då förstås.

Man behöver inte köpa en röd. Länken är bara ett exempel vart priserna på M4or är på väg.

EB
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Vid en jämförelse på vad som finns till salu på mobile.de hittar jag priser på mellan 45 och 55k Euro i liknande skick och miltal. Jämför man med E46 och E36 verkar priserna ligga någorlunda samma där på äldre bilar med liknande miltal vilket får mig att anta att prisutvecklingen på din framöver går försiktigt uppåt om du bara kör sparsamt. Modellen är tillverkad i rätt många ex så det är nog inte omöjligt att få tag i en lågmilad igen om du skulle ångra dig.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.