AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.012

Gäckande motorproblem

Sida 2 av 2
E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

J:son Varför blir du så upprörd över Johan B:s fråga?

Själva syftet med det här forumet är att BMW ägare ska kunna hjälpa varandra.

Johan B är en av de som kan mer än de flesta om BMW-bilar och jag är tacksam för hans inlägg på AP.

Allt som skrivs på internet är sant, som bekant, och jag som läsare har inget ansvar för att bedöma det som skrivs? Om man ska vara 100% säker på en sak på AP så kan förmodligen ingen skriva något.

Om det är svårt att fixa fel på bilar utifrån några forumrader så är det sannolikt ännu svårare att bedöma människor utifrån vad de skriver på ett forum. Den största risken man tar om skriver inlägg som du gjort j:son är att man beskriver sig själv.

E
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
j:son = nytt rekord? Den som uppträder mest korkat och otrevligt av alla som jag någonsin sett på detta forum?

Problemet med
"Error code 24CF00 : Air Mass Measurement: Measured air mass is too low compared with the calculated air mass."
Det känner jag till eftersom min bror nyss har haft samma på sin 35d med N57Z. Finns väl en ganska god chans att det kan vara exakt samma problem, orsak och verkan?
Efter mycket felsökning och en rad av åtgärder så löste sig problemet till slut på ett mycket intressant men ändå relativt enkelt sätt.

Tyvärr har jag fullständigt tappat minnet om hur det gick till...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
j:son har fel det är inte Johan B utan Jag som är kungen med mest inlägg dessutom Bilmekaniker sedan 45 år tillbaka. HAHAHAH
Johan Bs fråga angående trimming och trimboxar är högst relevant. De skapar knepiga felkoder och sotar igen partikelfilter i förtid bland annat. Och vi skruvar mycket BMW.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.