|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
J-A: Min är också utbytt. Drar nu faktiskt väldigt lite bränsle för att vara en familjekombi och rak sexa utan turbo. Jag kom ner på 0.69 långkörning i motorvägsfart. Helt klart bra enligt mig! |
|
|
Min ej utbytt på 9 300 mil ca. 0,63 mätt under 6 mil. Här ytt bra förklaring från Bimmerprofs.. Länk /Anders |
|
|
Krävs det någon specialhylsa för att byta stiften? Vet med mig att smala brukar vara att föredra, tänkte mer på de ska finnas en "ledad" specialhylsa vad jag förstått... //Martin |
|
|
Har för mig att jag köpte den hos Autoexperten. Här är bild hos en annan leverantör Länk |
|
|
Jag köpte hylsan på Autoexperten idag, 175kr (Kamasa) Samt 2-pack 3/8 vinklingsbara förlängare på Biltema art nr 101202. Tillsammans med ett spärrskaft funkade det kalas! /Anders |
|
|
@Borka Lycka till med stiftbytet. Kolla och notera cyl nr om utseendet avviker på något. Jag drog med momentnyckel. Länk |
|
|
@borka Jag beställde från Schmidemann, dom hade hylsan... nu funkar de säkert som du beskrev men jag tog de säkra kortet denna gång :) |
|
|
@J-A: Tack! Jag har tagit upp 2 st. De var ganska svarta. Mittelektroden såg lite rundad ut trots bara 2800mil, men 5 år. Gapet var 16 mm mellan alla tre sidoelektroder. Var till BMW och kollade på ett nytt som var på 14 mm. Inom toleransnivå enl teknikerna. Knackar ned dem till 14, petig som jag är. Byte om 12 månader (Vid vart 3.e oljebyte) 23 Nm i moment. Kuriosa: Nu var det inte stiften jag skulle byta utan insuget; behöver ha loss dem för att kunna dra runt motorn vid rengöring av insugskanalerna. @martinRonn: Det kommer att funka det med, ge oss en uppdatering bara! :) /Anders |
|
|
Någon som vet ifall dessa spridare enl länken är samma spridare som BMW OEM? Länk > Injektion > Spridare&gclid=CjwKCAjw0N3nBRBvEiwAHMwvNoh178mMtwrI-w_pJpmCFIu44XgxXH0GIR3aw7Nb8aMEy5tfMjaj8RoC4FAQAvD_BwE Går i tankarna att införskaffa mig en uppsättning då de verkar vara förbrukningsvara... |
|
|
Nej! Till din (och min) bil är det dessa som gäller: Länk /Anders |
|
| Verkar hitta en del ang just spridarna på dessa N53 motorer. Börjar läcka har jag hört... | |
|
Inte nyttigt att läsa för mycket, kan lätt bli bilhypokondrisk :) Men: På denna sida står en hel del. De verkar veta vad de pratar om! Länk |
|
|
@borka Jo så är de väl. Tack för snabba svar :) Börjar byta spolar och stift för att vara på säkra sidan även fast jag vet att firman gjorde detta för mig nu. Kan inte byta stift för ofta om du frågar mig i alla fall :D |
|
|
Testa och köp en spole (Delphi = original) och växla per cylinder och se om ryckningarna försvinner. Precis, släng i original bara och mät elekrodavståndet innan, bara för säkerhets skull.. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.