|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@FBM : Du måste ha svarat i fel tråd :-) Det var nog forumet "Samtliga BMW-modeller" eller "7-Serien" som du siktade in dig på. Men kort svar : Nejdå, bara pinna in hos BMW på din kafferast och köp en ny (kostar 39 SEK). |
|
Jag har bytt kylare men får inte ur all luft ur kylarsystemet vad gör jag för fel ?har hört att bilen skall stå i en viss lutning för att få ur all luft eller har jag fel ??? tacksam för alla bra förslag !!! |
|
|
@FBM: Du är fortfarande i en tråd som inte handlar om ditt problem. Använd [Sök inlägg] högst upp här och skriv t ex "kylsystem near fyll" " så får du en del att läsa, bl a Länk Men kort: fyll så gott det går, kör och låt motorn sen kallna. Justera nivån och upprepa denna process några gånger, så blir det bra till slut. Och var snäll och byt tråd, om problemet skulle kvarstå. :) /Lennart |
|
|
Vart köpte du ny magnetkoppling? Min är trasig har jag konstaterat men inte hittat någon ny. Har funderat på om den kan gå och renovera. Gick den och byta utan att plocka loss kompressorn? |
|
|
Jag köpte en hel kompressor på delplocken (bildemonteringen) sen plockade jag loss kopplingen från den. Det gick att byta på plats utan att öppna gaskretsen med hjälp av spegel och envishet. Man ser inte hålen på låsringarna utan spegel, om man inte demonterar massor i fronten. ///BMW - Was sonst! |
|
| Ok. Skönt att veta att det går då jag gått i samma tankar. Jag har ju 4an i min så jag kan nog lyckas knö in huvudet mellan motor och kyl och kika;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.