|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Eddy |
På väg hem från jobbet idag fick jag pisk av en 325ix-87,misstänkte att det var en ix pga att killen fick inte sladd en enda gång på alla rondeller vi körde igenom, den stack verkligen bra han gjorde mos av mig med min Audi 80 1.9E-87 som går väldigt bra.Ni som är BMW kunniga en Audi s4 92-95 piskar väl de flesta BMW?eller? |
|
Eddy: Det finns åtskilliga BMW som är snabbare än Lokomotiv S4. Kanske inte så förvånande att iX:en spöade dig, den har 170 hk och jag tippar på att din audi har runt 100??!. Inte säkert att det var en iX dock, även "vanliga" E30 ligger VÄLDIGT stabilt i rondeller/böjar! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
Perkka |
Vet en M3 E36 3.0 som körde ifrån en S4 2.2 turbo ganska rejält.. Mätarn stod på 240km/h i Ådin i en uppförsbacke, då la sig M3-an ut & körde om :) Kan ju tillägga att mätarn stod på "bara" 225 blås i M3-an.. Sen e väl S4 4.2-an långsammare än turbon va? Eddy: Inte konstigt att du fick spö av en 325 :) HAr själv kört ifrån en Ådi 1.8s ganska enkelt med 520-n.. Sen har jag ju kört ifrån 2st Ådi A4 1.8 turbo med samma bil.. MEN (!) d kan ju bero på att dom bangade i kurvorna.. Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
| S4:or äter man till frukost :)) | |
|
mums! Orginal är dom inte svåra att hänga av! |
|
Crusty |
Eddy: e du förvånad eller??? |
|
Jag är rätt övertygad om att _alla_ E30:or spöar en Audi 80 1.9E :) |
|
|
Rakt fram orkar inte min iX med en S4 (grannen har en) men ganska nära. 0-110 "vinner" Audin med ca 2½-3 billängder. Men när det svänger har han inte en suck.. har iofs "fuskat" med ställbara Koni och Lesjöforsfjädrar. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
>>Magnus! Skojar Du med oss? Du skall ju inte ha en suck mot en S4!! (original!) |
|
| *skrattar* Tror ni S4:or är nån sorts racerbil? | |
| S4 4,2 bör väl piska en 325iX eller?????? :]]]]] | |
|
Vilka versioner har S4:an funnits i egentligen? De enda jag vet är 2.2 Turbo, 2.7 Biturbo och den nya, ännu ej släppta 4.2:an? Alla dessa är märkbart snabbare än en 325 ix -87. Jens |
|
|
Nej jag skojar inte... och ja den är snabbare rakt fram.... Audin drar nog ifrån ännu mer om man drar till högre hastigheter än 110 men det har inte provats (de e ju olagligt! ;-D). Men en S4 är ju en landsvägskryssare, ingen sportbil. Men en iX med sjysst väghållningssats svänger rätt bra, om man sen kompletterar med en ställbar kränghämmare bak (skall dit nästa sommar) så svänger den ännu bättre. Passar W8 håller man också ifrån om det svänger. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Äsch då... Audi'n är en flickbil, den funkar säkert bra i snömodd åtminstånde! |
|
|
I böjarna är det en helt annan sak! Audi har ju aldrig varit bra på bana (i original-utförande). Det måste vara en S4 2.2 Turbo han har, din granne!? I vilket fall ska den vara betydligt snabbare än din ix, 0-100 enligt fabrik är ju 9,2 sek för din och 6,8 för Audin. Lite skillnad... Som jämförelse kan jag säga att en kollega drog ifrån min 328:a med sin S6 2.2 Turbo. Jens |
|
|
Fel av mig, S4:an fanns tydligen i 4.2-litersvariant tidigare. Från 94 tror jag... Jens |
|
Crusty |
MagnusM: Helt rätt med 318 emblem på din IX!!! Det blir nog en del förvånde blickar vid rödljuset! =0) |
|
*ler* Mången A4 tdi quattro har insett att min 318 är rask på vintern! Grannens S4 är nog en 2,2 men jag vet inte säkert. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
Richie L |
Förvånande? Audi 80 1,9e är ju rena rundningsmärket för en 325ix. (el 325;) Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
Det är rätt go väghållning i E30 me´ :-) ///Henrik |
|
|
Märker ni inte att Eddy driver med er! Diskutera prestanda på 10 -15 år gamla reliker! Mvh, Steaman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.