AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
19.755

Tuning B58

Sida 4 av 4
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
jag har sett 2 stk "motor ras" denna veckan. Det verkar vara årsmodell 16 och 17.

en som kör jb4 + metanol, den andra stege 1 ( Dinan )

jag har bara länk till en av dem: Länk

kul användarnamn...BlownB58

Alltid lika tråkigt att läsa när någon blåser sin motor..men det är baksidan av att kräma ur allt där finns..

Nu rasar även otrimmade B58 så allt är inte trimmets "fel"..det är väl lite av varje ..

pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Världens snabbaste M140 (B58) 100-200 5,57 !

Video kommer nog snart..jag fick den igår vi whatsapp.
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
En liten uppdatering !

Steg 2 med 300 cells sport cat. MPE slutburk.
Jag kör etanol mix (E35) då det är helt värdelöst med 99 oktan. Tändning och corretions blir aldrig bra. Jag har 10 revisioner på 99 mapp och 10 stk på E35 mapp. Skillnad är ganska stor när man går över E30 i etanolen..jag har övervakning via sensor/app ( Spool ethanol analyzer ) så säker vilken blandning jag har.

Steg 2 costum tune by Truepower. Supra bränslepump.
Virtual dyno = 520 hk och 460 whp.
0-100 = 4,10 Dragy GPS
100-200 = 7,65 Dragy GPS

Min bil tillhör de långsammaste från fabrik i Sverige..och även Europa. Finns minst 3 andra i Sverige som är snabbare bara på steg 2 99 oktan. Ca 0,4 sekunder snabbare..tyskarna är helt jävliga..de laddar på med 102 oktan och har 6,9 sek 100-200 ! De plöjer otalet timmar på autobahn. En kille har testat fram sin mapp …500 mil motorväg och 650 pulls 100-200.

Nästa steg är större snurra, just nu är Vargas heta. De säljer bara kompressor delen och inget bytessystem. Kostar ca 15K. De andra tillverkarna är bytes system så måste skicka tillbaka sin original turbo.

Nå ja det var en liten update vad som händer i B58 världen. Det är fler som pushar hårt med 7-800 hk. De går något helt galet snabbt..under 5 sek. Vi är ett glatt gäng på 150 pers som har en grupp via whattsapp. Där händer alltid något kul, folk från de mest udda ställen i världen kan ha snickrat ihop en turbo och får bra fjong i möget. Alla hjälps åt att pusha fram B58 i rätt riktning.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Pellepirat, kul att höra! Gör du allt jobb själv eller lämnar du in til någon för modifieringarna?
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Tack Grelle !

Jag gör allt själv. Kan mekka sedan barnsben och det är ganske enkelt. Jag filmar lite när jag mekkar och skickar till andra när de behöver hjälp. Senast var den sesnorn till etanolen, kabel ska in i kupén ..ström från bagaget m.m. Det uppskattas mycket. Inte helt självklart var man ska ta ström osv.

jag fick precis en ny mapp igen, han sa att vi höjer etanolen till E40 och ser om pumpen hänger med. Så ikväll är det nya loggar :)

Hör av mig !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.