|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Nu har BSR tagit fram ett steg tre till B58 437 hk och 520 Nm Vem utmanar det. / tommy | |
| Det var rejält med effekt! Seriöst att de håller igen momentet. Man får ju 500 Nm med PPK. | |
|
Ja det är ännu bättre för att mätningen på drivhjulen ger 419 Hk och 578 Nm. Lägg på 10% för drivlineförluster så får du 461hk och 634 Nm. 0 - 100 på 4,05 sek XWD. Är M3 klass med bibehållen komfort. Tror att BSR ligger i topp just nu med maskingaranti. |
|
|
Du får bättre effekt via Dervtech i England till 1/3 av priset. BSR maskingarantin är värt lite vad jag läst i andra trådar. Det kommer allt fler OBD tuners nu som lämnar 450 hk / 620 Nm för 5-6000:- |
|
|
BSR har mer att ge eftersom dom byter ut downpipen till en sportkat. Därav pris skillnaden som ger bättre livslängd. Finns 30 - 40 hk till att ta innan turbon kroknar. Byter man kompressorn så går man enkelt över 500 Hk. |
|
|
460 Hp / 613Nm via Dervtech steg 2. Alla svenska trimmare är för dyra. Steg 1 är oftast runt 450 / 610 Nm. PPF få lite sämre siffror. 100-200 ca 8,5 sek. |
|
|
386 hk på drivhjulen. BSR har 419 hk. Klasskillnad ?? Hur får du programmet till din bil , ska du åka till England !! |
|
| Du gör det själv i garaget, jag gör ifl. Tekniken har kommit långt när det gäller tuning. Processen tar ca 10 minuter. Skillnaden är som du förstår stor, lägg till 30% till så kommer du närmare sanningen. Den blir ett j_vla as till bil. BSR har inte en chans mot de stora som utvecklar tuning till BMW i Europa. | |
|
På hemsidan finns ingen information om priser eller trimning ! Seriöst !! BSR erbjuder en PPC box som du lånar eller ett besök hos en återförsäljare som lägger in programmet på 10 minuter. Men hur gör du för att uppnå 460 hk som BSR begränsat sitt effektuttag till. Dom kan ta ut mer men då gäller inte maskingarantin.. |
|
|
ja ja det är dina pengar, kör på med BSR du blir säkert nöjd. |
|
|
Till verkligheten. Var hittar jag priset på trimmet. Hur trimmar jag min bil. Var är effektkurvona dokumenterade. Hur beställer jag. Vilka garantier har jag för att det är seriöst utfört. Var finns 100-200 på 8,5 sek dokumenterade. BSR ligger ljusår före. |
|
|
Jag blir inte förvånad om BSR eller andra köper det av ex Dervtech. Se på GDM Perforamce i Helsingborg. Han köper in via Celtic i England...kör Celtic eget eller använder de kanske Dervtech ? Det går runt runt inom tuningsfirmor. HC Performance i Danmark och Wrench i England kör samarbete. Dervtech är världsledande på just B58. Finns ingen som får samma pulver i B58. Du hittar Info på deras facebook sida. Det krävs Wifi och laptop för du ska tanka in och ur. Tar ca 10 minuter. GDM lämnar väl 430hk/668Nm via Celtic om jag inte mins fel. Att betala över 10000:- för Stertman eller BSR är bara dumt ...tycker jag. Bara min personliga åsikt nu ! |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Man får nästan känslan av att TurboX jobbar på... Men bara nästan. Oavsett vad så är B58:an en väldigt tacksam motor att optimera. |
|
Jag känner BSR väldigt bra då jag under några år hade en SAAB Turbo X v6 med över 500 hk och 650 Nm Micke Edstrand har ca 1000Hk i sin V6 som han har på strippen. Varken Maptun eller Trollspeed lyckades komma över 400 hk !!! Jag har varit med ett flertal gånger när vi bromsat. Jag hade ett program i min laptop som jag loggade körningen och sen mailade till dom. Kunde sen hämta den nya filen och ladda ner den i min PPC för att ladda ner den i bilen. |
|
|
då hade jag trimmat där, en bra och stabil kontakt är bra att ha. Lycka till ! |
|
|
Inte direkt bara ett flashtune men Bigboost har ju knäckt 700hp med b58 Länk Rätt skapligt tråkigt man hann byta bil innan det "släppte" på tunemarknaden Mission Performance verkar göra bra ifrån sig med b58 också om man kikar på bimmerpost |
|
|
Dervtech igår på en 340. "Samma" Power som BSR med mer vrid vill jag påstå. "BMW 340i, 430hp stage 1! This customer asked for the power and torque to be kept at 'sensible' levels (430hp and 620nm is sensible these days?!) We went for the power levels the customer suggested; giving great gains across the board; with over-run burble enhancement, switchable map (map enabled using the sport button) and our own, custom ZF8 automatic gearbox tune! " |
|
|
Dervtech anger 430 steg 1 på motorn. BSR bromsar 419 på drivhjulen vilket ger minst 460 på motorn (10% drivlineförlust ) Fråga dom vilken effekt dom har på drivhjulen istället för då kan man få en korrekt jämförelse. Eller mät 0-100 med BMW Perfomance Drive Analyser. BSR ger 4,1. I priset hos BSR ingår en downpipe med en sportkat 200celler som ger mindre avgasmottryck , lägre avgastemperatur , längre livslängd på turbon och bättre gasrespons. Den är värd varenda krona om man gör en seriös uppgradering. |
|
|
du får +76 hk på BSR väl ? Det får du med "box" trim. ECU ger alltid över 100 hk om någon kunnig gör det. 0-100 kan du glömma, 100-200 är det som gäller vi optimering. Ska du trimma din BMW TurboX ? Bli inte hemmablind på optimering, det finns massor ute i Europa som har enorm kunskap på dessa B58. HC Perforamance tex kör också remote tuning,,du hittar inga priser där heller. De vill skapa en kontakt innan de delar ut sin kunskap och vad du "bör" ha osv. Du ser nästan aldrig priser på de stora aktörerna. |
|
|
Kollade Dervtech. Ingen rolig läsning ! Nu läser jag innantill på bromsningen jag fått i A4 format Där framgår alla detaljer. Fakta: Dom har 419 hk i sin rototest som mäter på alla fyra hjul. Lågt räknad drivhjulsförlust är 10%. ( finns dom som räknar 15%) Ger bevisligen minst 460 Hk I sin annonsering har dom dragit ner effekten 437 men sanningen är egentligen 419 på drivhjulen så får var och en spekulera drivlineförluster som dom vill ? 460 hk - 326 original hk är 134 HK Var får du dina 76 hk ifrån |
|
|
det står på deras sida. Original = 361 , BSR 437 , det blir +76 hk. Steg 1 = 361, BSR 402 , +41 hk. 340 med B58 360 HP. Jag förslår att du provar trimmet. Dragy kan du få låna av mig så ser vi svart på vitt. 100-200 ! Du har nog 8 sekunder över i ditt liv för att överbevisa mig :) Nu kommer det ta lite mer än 8...men vi får ett resultat ifl. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.