|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Bytte däck på en av mina gamla bilar igår. Mönstret låg på 2-3 mm men jag tyckte det var dags eftersom de gamla var från 1992;) |
|
|
Japp, blir nya sommardäck här också :) På båda bruksarna, 523:an och 520 vagnen. Däcken på 523:an som sitter på nu är från 2014!(bak var de slitna i "huvudmönstret" ner till minimimåttet +(;)) och fram ca 2-3mm.. Haft lite för högt lufttryck mest troligt, 2,7-2,8bar...släppt ner till 2,5bar nu får se om det hjälper mht slitaget. 520 däcken något snedslitna bak,"innerkantsmönstret" låg på 1,4-1,8mm och resten av mönstret ligger på ca 2,5-3,5mm.Framdäck något bättre dock snedslitna där också, fast där mera i ytterkant..Hjulinställning behöver göras! Vredestein sportrac 5 blev det på 523:an och på 520 lutar det åt Michelin Cross Climate + däck. Tänkte faktiskt vänta en stund med att byta till vinterdäcken på 520 om jag handlar dessa CrossClimate+(dock senast byte sista November när "våran" vinterdäckslag kräver vinterdäck när/om "det är vinterväglag"). Dimensioner/hastighetsklass jag har på båda är originaldimensionen 205/65-VR15. Belastningsindex 94. Inte svindyra däck heller pga den "klena dimensionen", men priset blir ändå relativt högt om man jämför med andra 15 tummare p.g.a. den lite ovanliga 205/65 dimensionen. Mvh Janne. |
|
|
Bytt bak redan på 523.an, blir byte fram idag.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.