|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Tjena min bmw e61 530d startar ej och jag har diognaserat felet och fått felkod "CED418 OKÄND FELKOD" någon som vet eller varit med samma problem o vet vad felet är ? | |
|
Hej, Prova att googla ”bmw ced418”. Felet verkar ha med en batterikabel att göra. Här är en yt som är svår att höra men som kanske ger en vägledning. Länk /Lennart |
|
| Orange kablar är väll farliga ? | |
|
Nja, farligt blir det bara om man inte vet hur man ska handskas med el. Det är sällan skönt att sätta fingrarna mellan en röd kabel och jord. Inte att rekommendera :) Men kopplar man bort batteriet först så är det inget att oroa sig för. |
|
![]() 13.397 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@Davide61 : Stämmer att kablarna med orange färg används inom bilindustrin för att markera att de används för högspänning (högt för att vara inom bilindustrin - tror gränserna är typ 60 VDC och 30VAC). De ska handskas med stor försiktighet (endast utbildade tekniker ska fippla med dessa). Bilen i tråden är en "vanlig" bil (dvs ingen hybrid- eller elbil) och har således inga kablar med orange färg. Det du ser i videon är "vanliga" röda batterikablar men ska ändåså hanteras med respekt. Jag brukar rekommendera (och gör det själv) att koppla bort batteriets negativa pol såfort du ska göra något större elektriskt arbete eller arbeta vid större plusanslutningar och speciellt de som är hot-at-all-times. Det tar inte många sekunder och det gör att man kan arbeta helt fritt (kan vara bra vid trängre eller svåråtkomliga utrymmen till exempel). |
| Tror min högtryckspump är sönder någon tips på vad jag ska göra skicka in den på bmw för felsökning? | |
| Behöver verkligen någons hjälp asså jag skickade in den på felsökning på BMW o jag behöver betala 1600kr för något dom inte har hittat fel på,dom vill att jag ska forstätta felsökning på måndag. någon som vet vad jag kan kolla på jag har fåt alla felkoder från bmw när dom diagnoserat och på bilens skärm lyser transmission light(automatlåda) och fuel pump faulty please help | |
|
Vilka felkoder fick dom ut på BMW? FAF |
|
|
Screenshotat felkoderna Länk Länk |
|
|
bättre bilder Länk Länk |
|
|
Det ser ut som att man borde radera felkoderna för sedan se vilka som är aktiva. Batteriet verkar slut eller möjligtvis att något har laddat ur batteriet till en mycket låg nivå. (kanske har kopplingar till batterikabelmodifieringen enl länken ovan. Hursomhelst, radera och läs av på nytt. FAF |
|
| tror du har rätt med batteriet för dom sa att dom puttade in bilen i verkstan o medans dom felsökte bilen laddade dom den. tills dom inte hittade något fel testade dom starta bilen o den börja gå igång. | |
| vill helst inte skicka in den till BMW igen ska jag testa o köpa en batteriladdare o ladda batteriet hela natten ? | |
|
Kan du radera fel med "din apparat" FAF |
|
| dom där felkoderna var från BMW ,men har autocom men sist jag försökte radera så gick det ej men jag kan testa igen | |
|
Hur gammalt är batteriet, kan vara bättre att byta det ändå? FAF |
|
| Hur kan man kolla om det är gammalt ? | |
|
Klimat (Klimatanläggning - IHKA/IHKR (IHKA/IHKR: Klimat kontroll)) DTC Beskrivning E71914 - Okänd felkod E71414 - Okänd felkod E71614 - Okänd felkod E71814 - Okänd felkod Växellåda (EGS (Automatisk växellåda) - Diagnos) DTC Beskrivning 5140 - Okänd felkod 5149 - Okänd felkod Bränsle (EKPS (Bränslepumpsstyrning) - Diagnos) DTC Beskrivning CED418 - Okänd felkod |
|
|
Någon som har någon aning varför min bil tror att den är fotfarande varm ? den har stått i 4 dagar som inte har kunnat starta än. sträcken är på 4 rpm när den är kall o varm som på bilden. Någon som har en aning ? Länk |
|
|
Hej, Du skriver ingenting om vad som hänt, eller vad du gjort sen du startade tråden. Bilen "stått i 4 dagar" låter onekligen som att du lyckades få igång den till slut. Hur då? Och nu vill den inte starta igen? Hela den förra samlingen av felkoder (dina länkar den 15 mars) tydde på att bilens strömförsörjning är/var dålig. Gjorde du något åt den? Gjorde du någon inspektion av batterikablarna? Någon annan felsökning? Igen: Ett dåligt batteri, svag generator eller kontaktfel kan ställa till med hur mycket elände som helst. Men den viktigaste frågan är: vad gjorde du innan du fick igång bilen efter det att du startade tråden? Det ger antagligen en ledtråd till resten. /Lennart |
|
| När jag får igång bilen så beter den sig normalt som det inte är något fel med bilen. men när jag kör bilen o problemet kommer igen så stängs bara bilen av helt och då får jag transmissions lampa och fuel pump faulty samt active steering fault .Det jag har testat är att göra aktivering av komponent av båda mina pumpar genom delphi som jag hör gå igång. Även när den var på har jag sett om generator laddarn batteriet villket den gör. BMW även gjort felsökning på den men kunde ej hitta problemet men dom sa att dom har kollat kablar och allt är bra. Bilen startade hos BMW och det var deras anledning till varför dom ej kunde hitta problemet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.