|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var kan man lämna in bilen på service i Stockholm om man är lite rädd om bilen? Lämnade på Blombergs Bilservice på Lidingö fram tills för några år sedan. Hittar dom inte när jag googlar, har dom stängt? Nån som vet? Andra rekommendationer? | |
| Blombergs är nu Bilia Lidingö. Kör dom fortfarande fast de tappat bra gubbar sista tiden. | |
| Kan rekommendera BMW i Åkersberga. Riktigt bra verkstad | |
| Novation Uppsala är mycket bra, även om de har blivit Bavaria sedan ett par år. | |
|
Iggeman: ser ut som att dom inte längre är auktoriserad BMW? JAg kan i.a.f inte hitta något om det på bilias hemsida.. maol: är det "biljouren.se" du tänker på? jsn: tack för tipset, det blir lite för långt bort för mig dock.. :) |
|
| Med risk för att jag tjatar men...Inte billigast men mycket kompetenta, lämnar mina M bara dit då jag är mer än rädd om bilarna, kan rekommendera verkstaden om man vill ha rätt pris, mekaniker som är rädda om andras bilar o korrekt utfört arbete. Länk . Hälsa gärna från mig :D. | |
|
Dawwe: Alla tips mottages tacksamt! Det såg ju rent och prydligt ut på bilderna i.a.f :) Men dom är inte auktoriserade? Har en M-bil som fortfarande faller inom 3-års servicen och undrar om det kan bli nåt "tjafs" om man inte servar på en auktoriserad, hur duktiga dom än må vara på Sjärnans... |
|
|
RH i Södertälje servar jag hos och har bra erfarenhete av. De är auktoriserade, åtminstone för icke M-bilar (vet inte om de har den extra auktoriseringen som vissa verkstäder har för M-bilar). Annars har Stjärnan och GW bra renommé. |
|
| Nej de är inte auktoriserade, trodde det gällde din 335i -07. Har du en M som har fri service kvar så finns det ju ingen anledning att lämna till nån annan än auktoriserad BMW verkstad. Problemet är då vilken så klart, är inte så många att välja på :(. Mina M är alla jättegamla :). | |
|
Man behöver inte vara auktoriserad för att garantier eller försäkringar fortsatt ska gälla. Avgjordes i rättsfallet mot KIA. Däremot måste verkstaden dokumenterat kunna följa tillverkarens anvisningar och protokoll. ------- //Lövet |
|
| Ah, kanske dags för mig att uppdatera min bil-info :) | |
| Fedorov: Bilia Lidingö, Länk | |
|
Fedorov - Kane la upp länken ser jag. Måste säga att det känns som allt blivit meckigare dock. För några år sedan hade jag direkt nummer till Lidingö, bara boka "fast line" service - en kaffe under tiden. Nu måste man förklara för en växeltelefonist varför man vill bli kopplad till Lidingö, det räcker inte att bara säga - var vänlig koppla mig till Lidingö. Nåväl, jag är nöjd när jag väl kommer till Lidingö, även om de tappat väldigt bra kundservicegubbar sista tiden. Dock är de duktiga mekarna kvar såvitt jag vet. |
|
|
Blombergs var tidigare bra att ha att göra med. Jag har dock inte nyttjat dem sedan de blev uppköpta och mycket kan ju ha ändrats på så lång tid. Känns ju inte lika "personligt" nu när man tittar i länk ovan. Den här firman (länk nedan) har jag inte än nyttjat, så tipset är ju utifrån det, har bara varit nere i lokalen och "frågat" om ev. tid längre fram. De gav bra intryck hur som, kanske dock lite klent underlag för tips... Länk Länk så osäker om den kanske faller bort för TS? |
|
|
Kane: tack för länken! Birka: vad lustigt, firman du länkade till ligger riktigt nära mitt jobb, har funderat på att besöka dom men det har liksom aldrig blivit av. Får kanske göra slag i sak! |
|
| Tror inte någon från Blombergstiden är kvar längre. | |
|
Blombergs snubbarna är borta sen måååånga år, kände blomman som startade firman och sen dog i flygkrasch, efter det drev mecken Johnny verkstaden, en av dom bästa killarna i Sverige som senare sålde firman till Bilia och pensionerade sig. |
|
| Och Thomas har också slutat... | |
| Vad har ni om för uppfattning om mekonomen ute på Lidingö i anslutning till Bilia ? | |
|
Bumpar tråden eftersom det gått en tid sedan senaste inlägg och verkstäder kan tappat / lyft sig kvalitetsmässigt. Så tips på bra verkstäder i Sthlm. För min del handlar det närmast om service (olja, luftfilter, oljefilter - de saker som är standard att dyka upp när nyckeln läses av). Har tidigare servat bilar på Bilia Tyresö (Vintervägen) / Bilia Nacka (Serenadvägen), båda är Bavaria(?). Båda har gjort rejäla missar vid service typ som ovan beskrivet. Prismässigt har jag aldrig benchat någon annan, men misstänker att de tillhör bland de dyrare. Kan inte mecka själv, men antar att service (som beskrivet; olja, filter) måste vara något av det enklare ingreppen / vanligaste som görs, varpå timpris a 2300:- kanske är lite i häftigaste laget? Pris och bemötande, samt ett förtroende för verkstaden är sånt som jag värderar högt. |
|
|
Har du en äldre BMW så ska du vända dig till Per Larsson Länk Medelålders till nyare så rekommenderar jag GW Engineering Länk Tidigare var Danviks Bil/MC en klassisk verkstad men Spiros har sålt och den nye ägaren är minst sagt lurig och dyr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.