|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hmm biluppgiften kostade mig 400 hos BMW Group i göteborg, och då lyckades de bara få fram data på första och sista service i tyskland.. Jag ringde den tyska verkstaden som servat enligt boken i stället och de var mycket tillmötesgående. Jag fick all service bekräftad och lite till om vad som var gjort med bilen och det gratis. Så om du bara kan göra dig förstådd på tyska eller har nån som kan hjälpa dig med det(finns en del tyska handlare där engelska går bara halvbra), ring själv i stället. Billigare och utförligare än ett handskrivet fax från BMW. | |
|
Hur gick det Bmwsoon? har du sagt 85 till honom nu??? om inte så tycker jag att du ska testa med 80´ i alla fall. Hoppas det går bra för dig med köpet i så fall. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jorå det knallar väl på. Mitt problem är att jag inte blir av med min Saab. Det kommer nog bli 90k för den beroende på bilhandlarns kommande(?) godtycke att ta in min nuv bil till bra pris. Men det lutar nog åt ett köp ja.. Dock ska durrandet samt oljeläckan i toppen åtgärdas innan. |
|
|
Skulle också kunna vara trasigt motorfäste. (Det kan kännas som om det kommer bakifrån även fast det ej gör det.) De brukar gå sönder om man ofta rivstartar. Kanske värt att kolla upp? Lycka till Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
Ett trasigt motorfäste var det.. Tyvärr verkar det inte bli denna bil dock.. Bilförsäljaren gav mig ett sånt skambud för min Saab. Tänker inte kasta iväg den bara för jag hittar en fin bmw, det finns ju flera 540 än denna. Vi får väl se.. Mitt sista hopp står till en bekant som ev vill köpa min nuv bil. Tack för all hjälp allihopa återigen! Det blir väl en ny runda när jag hittar ännu en 540 OCH har sålt min Saab. |
|
|
Kane: jag hör då att du inte bytt ventilkåpspackningar på båda sidorna! *Allt eller inget* |
|
| Jensclaudius: Rätt, jag har bara bytt på vänster topp. Höger känns jobbigare då det bl.a. sitter en Webasto på den sidan.... | |
|
Det blev den tilltänkta bilen ändå! Han som skulle köpa min bil tänkte om och han med bmw'n sänkte priset så på måndag hämtar jag min alldeles egna 540. Detta efter åtgärdat "durr" samt olja på topp. Tack för all hjälp och var säkra på att ni kommer se mig mer här i framtiden. |
|
|
Har du kollat så det verkligen finns antispinn? Jag var och provkörde en bil som enl säljaren skulle vara utrustad med detta men ASC knappen som ska sitta snett till vänster framför växelspaken fanns ej där, så det fanns alltså ingen anntispinn, (=ingen knapp ingen antispinn) Lycka till med köpet. Mickegywer |
|
|
Jorå knappen med acs fanns där framför växelspaken.. Kan knappt vänta till imorrn när jag åker å hämtar den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.