|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Transocean: Polestar 2 är inte vacker i mina ögon, och visst finns likheterna med Dodgen där... Model 3 får ju genomgående bra omdömen vad jag sett, vacker el inte är ju upp till betraktaren. Utan att ha provat någon av bilarna skulle jag personligen hellre ta en M340i, Touring med M-sport. Mums! |
|
|
Körde syrrans Model 3 till Hälsingland förra veckan. 4WD och Long Range (ej performance). Fantastiskt bekväm bil som påminner lite om Bmw 3 serie. Fartresurser i paritet med min optimerade 335a. Lockar verkligen till mer inspirerad körning jämfört med Model S. Räckvidden sjunker oroväckande snabbt när man kör aktivt.. Den hade bara gått 7 mil när jag körde den så batteriet kanske skärper till sig? Mvh Bruno, Uppsala |
|
| bruno: Intressant att höra från någon som kört den. Tycker du att den är värd pengarna? Hur är väghållningen jämfört med en 3-serie? | |
|
Det har funnits en i Sverige som jag har kört en del sedan i somras/tidig höst. Prestandan är ju typiskt elbilssnabb och trevlig, men batterikapaciteten minskar drastiskt när man kör lite inspirerat och plus moms på vägarna (som man gärna gör med en bil med lite effekt). Det är ett stort minus. Det andra stora minuset är byggkvaliteten på typ allt, men specifikt inredningen. Riktigt taskig plast överallt som faktiskt påmionner en hel del om 90-talets japanska bilar. Synd att man packar in en rätt go drivlina i ett så tråkigt skal. Hade kunnat bli bra, men nu blev det inte ens mediokert.. |
|
|
Modell 3 - Sveriges femte mest sålda bilmodell i mars! Ska bli intressant att se om detta är en temporär "bump" eller början på en ny världsordning... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Tror det är en märkbar bump nu när förhandsbeställningarna äntligen levereras. De har ingen direkt leveranstid numera, de säger att en bil som beställs idag fås i Maj. | |
|
Är en hel del i Oslo för tillfället och det är helt otroligt hur snabbt Tesla Model 3 har tagit sin plats i trafiken - de senaste två veckorna har det fullkomligt exploderat! Den är bokstavlig talat överallt, och i kombination med alla S och X så ser du en Tesla eller tre i nästan varje gathörn i Oslo. Fascinerande, minst sagt. |
|
| Jag har sett rätt många Model 3 i Sthlm denna vecka också, tror runt 5-6st, inget som väcker habegär precis, det är en helt annat målgrupp dessa bilar inriktar sig på men kan säga att den ser bättre ut än Model S då den är mindre. | |
| Nej, den ser ju hemsk ut, Modell S är riktigt snygg men 3:an är verkligen en konstig bil, högsmal med mycket glas. Ser jättekonstig ut tycker jag. | |
Transocean |
Tillbaka i Oslo efter 10 veckor i Japan och...Tesla 3 överallt. Måste säga den ser rätt schysst ut, inte alls som en ful ankunge. Speciellt i vitmetallic och performance. Det är bara det att du ser den överallt; typ titta där kommer en Golf! ungefär. Skall visst spöa en M3 på en kurvig väg hur lätt som helst talas det om. Men annars en billig plastkänsla....går inte att jämföra med en BMW eller ens KIA. |
| Har dykt upp en hel del i Stockholmsområdet också. Jag har sett flera de senaste veckorna. Vill egentligen gilla den men kommer inte riktigt överens med designen. Men absolut inte ful och interiören är väldigt sparsmakad, lite skandinavisk look nästan. Saknar faktiskt lite knappar och vred.. | |
|
Har också börjat se dem nu. Från sidan och snett bakifrån funkar den, men framifrån ser ju bilen ut som ett handikappfordon. Smal, hög och konstiga lampor :-/ ------- //Lövet |
|
|
säljer tydligen inte...ja utanför Oslo. Länk |
|
| Håller med dig Lövet, framifrån är den inte vacker. | |
|
Teslas försäljning floppade ju nu senast i USA och aktien backade 8% igår. /Anders |
|
| Har varit och provkört den i Mall of Scandinavia och det var en positiv upplevelse! Tyckte det var ganska mycket BMW-känsla, både i styrningen och i väguppträdandet. Körde Performance-modellen. Den har ju fått kritik för hård fjädring, men det var inget jag stördes av. Visst, det är inget gung i den, men den ligger mycket platt och fint på vägen och över ojämnheter. Det enda som störde var väl en del däcksljud, var ett tydligt sjungande ljud från däcken. Uppfattade det dock inte som jättestörande, men då är inte min X3:a den tystaste bilen på marknaden heller. Dock körde jag en bil med vinterdäck, så det kan mycket väl hända att den blir betydligt bullrigare med sommardäck. Sen tyckte jag att den krängde förvånansvärt mycket i kurvorna, eller så var det stolen som hade dåligt sidostöd. Sittkomforten var också långt ifrån det man får i en BMW. Inget utdragbart lårstöd och tiltmånen på sittdynan var inte jättegenerös. | |
| Gillar också den låga instrumentpanelen. Man har fantastiskt bra sikt framåt och kan se främre hörnen på bilen mycket bra. | |
| Såg den i trafik häromdagen. En vit. Inte speciellt snygg. Lite konstiga linjer tycker jag. | |
| Inte undra på försäljningen inte är det bästa från Tesla, är väl bara knäppa svenskar och norrmän som gillar elbilar. | |
|
Provkörde i Mölndal och har även lånat en av en vän för lite landsvägskörning. Effekten kommer direkt, går som klistrad genom kurvorna. Märkte inte att den krängde något. Hög vill ha-faktor! Hoppas att BMW kan komma med något liknande, i3 är inte direkt samma sak. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.