AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
11.531

Tesla 3 Performance

Sida 1 av 3
Jag läste i AMS om Tesla 3 Performance och blev lite nyfiken. Är det någon som har koll där?

/Anders
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
På vad mer exakt? Köregenskaper, priser, räckvidd, leveranstid?
Transocean
This is ridiculous.....Länk kolla filmen
Grelle, jag tänker mera på om någon hunnit provköra och vad ni tror om bilen och även om framtida andrahandsvärde?

/Anders
Jesus, tack för filmen Trans... superkonstruktion, dropplisten verkar inte uppfunnen än?

/Anders
Jag har bara provsuttit en och fått en genomgång. Massor av idiotiska småsaker som jag hade stört mig på men bilen får ju fina betyg och är säkert grym på vägarna. Personligen så väntar jag på att en tillverkare med mer erfarenhet får fram en bil med lika grym drivlina.
Jag har också bara provsuttit i MoS. Inredningskvaliteteten kändes klart lägre än på tyskarna och Volvo som jag är van vid. Samtidigt kändes ju bilen felkonstruerad av filmen ovan att döma. Är det likadant på övriga Tesla-modeller?

/Anders
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Jag har personligen också bara provsuttit Tesla för ett bra tag sen.

Men det allmänna omdömet brukar ju vara taskig detaljkvalitet, samt ganska mycket problem i största allmänhet. På så vis verkar det vara som tidigare...

Svindyrbil bil med imponerande uppkopplad teknik och rakt-framprestanda, inte mycket annat.

MVH Christofer
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Man köper tekniken, "bilen" får man lite på köpet. Dvs kvalitetskontrollen är lite sisådär...

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Värt att tänka på om man köper en Tesla, är att man måste starta en YouTube-kanal där man dagligen filmar sig själv i bilen och skriker "oh my god" i minst varje avsnitt.
Skulle aldrig köpa en Tesla för egna pengar, speciellt inte när den blivit några år.
Vilka dårar det finns, en gammal Tesla som gått över 20000 mil och man vill ha 800'

Länk

Vad är det för folk som köper dessa bilar egentligen för de verkar sälja den igen lika snabbt som de köpt den, 59st teslor till salu på Blocket, det är mycket...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Han verkar ju inte dölja faktumet att den rullat som taxi iaf :)
Nej obegripligt att någon ens kan fundera på att köpa den för 800 tkr.

/Anders
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Lanab, när jag kollar är det totalt 126 resultat när jag söker på Tesla på blocket, de 59 du refererar till. Är det endast en modell?
Vet inte hur jag fick fram 59st men uppenbarligen var jag full vid tillfället
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Skulle vara intressant att prova en model 3. Mest för att känna vad det handlar om. Bilen som helhet har ju bevisligen en del svagheter och är för dyr för de flesta privatåkarna.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Polestar 2 kommer ju tidigt 2020, och toppversionen som kommer initialt ligger på 59 900 euro, återstår att se hur deras prenumerationstjänst kommer vara prissatt. Kommer också en tvåhjulsdriven variant som börjar på 39 900 euro, den kan nog bli intressant för endel.

Jag är osäker på Tesla om man ser långsiktigt nu när konkurrensen börjar hårdna. Samtidigt ska man väl säga att ägarna överlag verkar väldigt nöjda...
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag tittade på presentationen av Polestar 2 igår. Klart intressant. Har dock inte riktigt förstått vilken storlek den har men antar att det är som en model 3 ungefär. Bagage var på dryga 400 + en liten frunk, vilket är lite för litet för en familjekärra. Bygger visst på samma platta som xc40. Oavsett, riktigt fin bil och roligt för Sverige. Jag hoppas den blir omtyckt. Drivlinan ser vettig ut och batteriet skapligt stort (78 kWh).
Transocean
Är det bara jag som tycker att Polestar ser ut som en 10 år gammal Dodge Avenger :-)

Länk
Länk

BMW i4 kommer kanske 2020. Lär bli lite mer futuristisk.
Skulle vara kul och höra om någon provkört och hur den är att köra jämfört med t.ex. BMW 3-serie eller Alfa Giulia?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Har ju släppts ut på gatorna, såg 3 igår. Eventuellt den fulaste bilen som kommer släppas i år? Proportioerna, fronten, ja inte mycket att glädjas över. Kanske ett sätt att få folk att växla upp till den något mindre fula S?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.