|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Finns det någon som har prislistan på bil+utr för 2016/2017 hade det varit uppskattat! | |
|
Köpte nya RFT, BMW la om dem. Tycker att trycksensorerna, visar ej ett konstant tryck i alla hjul. Jätte känsliga typ, svårt att få i rätt mängd luft, hade ej liknande problem med de gamla däcken. Sensorerna är ej bytta. |
|
|
Så fort du börjar köra värms däcken och värdena börjar röra på sig. Testa att mäta och nollställa med kalla däck. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Jorå, "puckelryggen" har onekligen sina fördelar,utan tvekan.! Men VARFÖR står det " 320 " i baken på dessa bilar ? De e väl ändå F07:or? |
|
|
Om det står 320 därbak så är det nog en 320 GT du tittar på, och inte en F07 (5xx GT) Eller så har du sett en sleeper F07 ;) |
|
|
Jag tror jag åker på att byta fördelningslåda pga den tidigare ägarens okunskap om att det måste vara samma dimension på alla däck. Kanske går på en extra garanti som jag fick när jag köpte bilen. Lite skrammel i inredningen bak, som jag inte lyckas lokalisera, fram med silvertejpen och tejpa misstänkta detaljer en i taget så ska det nog hittas. Chippad med bluefin. Om jag kör lite varsamt till landet så får jag ner den till 0,54. 305 bhp och 650 nm, mums fillibabba :) |
|
|
Jag lurar lite på en 630d GT men är ännu osäker på om de går att sälja i andra hand. 530d GT var ju nästintill omöjliga ett tag, både nya och beg. Någon som har erfarenhet? /Anders |
|
|
Med känsla Ingen aning om hur dom är att sälja. Vet däremot att när jag provkörde en 640i GT så blev jag religiös. |
|
|
@Med känsla Ska du köpa nytt? Om det går att sälja är ju en bara prisfråga :) Jag gissar på halva listpriset efter två år. Kan du hitta en demobil går det nog att fynda, eller en lätt begagnad. Här tex Länk Jag köpte min 535 xd GT just för att den sjunkit som en sten begagnat (1/3 av listpriset efter fyra år). jag räknar med att köra den flera år så jag är inte så rädd för värdemisnkningen, däremot kan framtida rep kostnader bli lite pengar. Första felet har redan uppträtt, men det ska täckas av garantin. |
|
|
Bmwping, vad för fel? /M Mina bilar: Länk |
|
| Panoramataket, den elektriska solskyddsgardinen har hakat upp sig och står nu i läget halvstängd och går inte att köra varken fram eller bak - den bara hackar. | |
|
Har nu också köpt en 530dGT. Hämtar på torsdag. Svart med vit läder, min favorit design, saknar nog bara HUD som jag aldrig haft förut. En begagnad 2010 med 22000 mil på mätaren. Jag är inte särskilt bekymrad över att den gått en del. Men undrar om någon har erfarenhet eller kunskap om typfel eller egenheter som kan vara bra att veta. Har inte xDrive så den risken är borta. Motorn är väl så gott som problemfri förutom lite egr-fix? Åkte på problemet med igensatt dränering på panoramataket på en av mina E61 - finns det på F07? Något annat förutom sedvanligt slitage man redan nu kan titta på? Matthias |
|
|
Inget särskilt att rapportera efter drygt 8000 mil. Har du vitt läder kanske en ordentlig rengöring kan återkalla den ursprungliga vitheten :-) Har du 20" hjul, se till att hjulinställningen där bak är ok annars kommer bilen att käka upp däcken från insidan, svårt att se slitaget innan däcket kollapsar. /M Mina bilar: Länk |
|
| Med känsla: Finns ju knappt inga nya eller demokörda till salu, i våras kryllade det utan dom till superpriser, på grund av det höga antalet salubilar vågade jag inte köpa någon utan fick istället tag på en rikligt utrustad 530d GT 2017 på låga mil. Sålde den i somras då jag fick bra betalt för den men stortrivdes i bilen och saknar den nästan varje dag! Valde nu mellan 630d GT och 7-Serie och det blev en 7:a men kan helt ärligt säga att jag ångrar att jag inte valde 6 GT! Det kommer bli min nästa bil! | |
|
Har nu kört lite med bilen och imponeras också av komforten! Men känslan i aktiv fyrhjulsstyrning är lite konstig i början. Matthias |
|
|
Har kört min 535dx GT-15 nu i lite mer än ett år och 2000 mil. Har aldrig varit mer nöjd med en bil. Var nere en sväng i Tyskland och helt klart så är den en Autobahn-fantom. Men den är lika smidig på svenska vintervägar. Högre komfort går knappt att få. Blir aldrig trött, mil efter mil med ett leende. |
|
|
Har aktiv 4-hjulsstyrning på min sjua och kan inte säga att jag ens reflekterat över att jag har det. Det märks inte tycker jag, det liksom bara finns där. Om jag hade kunnat jämföra back-to-back med en likvärdig bil som inte har det kanske man skulle märka det. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.