|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
pravda1 |
Kolla och lyssna på Eisenhaus theatre Länk |
pravda1 |
M5 E39 låter för J-vla skönt, bara Ferrarisoundet slår hårdare.Någon som har Supersprint eller Hamann.. Kelleners som jämförelse? Den låter bäst av dom system som jag hört av mycket kraftfyllt och Vasst sound. |
|
Kelleners byggs av Eisenmann och låter rätt lika, i E39 M5 fallet låter Kelleners ytterligare lite bättre och i E46 M3-fallet har Kelleners mindre problem med resonans på låga varv. Skall se om jag kan hitta några videosnuttar som visar hur de låter. |
|
pravda1 |
Johann,hur mycket högre db nivå är det på M5:an mot orginal systemet om man jämför med med Kellners system? Ja Kellners sport sytem låter ganska lika,Har hört deras skiva :-P känner igen dom feta bakdesignen på burkarna. |
| Grymt fyra pipors till 540, men det är en USA adress finns det närmare,. nå'n som vet? | |
|
pravda1, Jag vet inte hur mkt högre det låter i dB men utvändigt är det klart högre ljud, invändigt låter det bara ngt högre men mkt bättre, speciellt på höga varv. |
|
pravda1 |
Kilen,ja Tyskland kanske e lite närmare ;)Länk |
|
Ok , tack hade missat technik eller nå't välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
F-n finns det ingen i detta BMW täta land (Sverige) som säljer Hamann kellener eisenmann mm? välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Går alldeles utmärkt att beställa från Kelleners Sport direkt i Tyskland med lägre Moms och och utan att ngn mellanhand i Sverige skall tjäna pengar på det. Maila dem och fråga på info@kelleners-sport.com och hälsa från mig, de talar utmärkt engelska. |
|
pravda1 |
Eisenmann sytem går att beställa i tre verisioner: sport,high performance och race sound med olika db nivå. Du kan se listan där på siten eisenhaus. |
|
Xerius Racing säljer Eisenmann system. Länk |
|
|
På eisenman.com har de fyra pipor men inte på de.. Får väl fråga.. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Jovisst, men det är enklare att fråga om fästen o spoiler samt att det som finns på .com inte finns på .de. Om det finns importföretag så är det lättare med reklamationer o så... Gynnar gärna Svenska företag i dessa lågkonjuktur tider... Så frågan kvarstår, finns det någon i Sverige?? välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
pravda1 |
Johann, svetsas eller klammas dom ihop med det nya sportsytemet fråm Kelleners? |
|
Tack för xerius racing, samma priser som i Tyskland.. Någon mer som vet någon i Sverige? Nu när jag redan bytt så hittar jag det jag efter, jä-t retfullt. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Kilen, Kolla på Länk Enda skillnaden för Sverige om du köper utländska grejer här är att du betalar Moms i Sverige samt att du betalar det extra påslaget som distributören skall ha, köper du däremot från Ferrita, Avgasteknik, etc så går ju mer pengar till Sverige. Jag skulle välja det grejer som var bäst även om de inte är svenska. Annars kan man ju alltid köpa svensk även då det gäller bilmärke. en Koenigsegg till mig tack! ;) pravda1, Det beror på vilka delar du väljer. |
|
|
rättar johann lite =) Länk e den fungerande adressen för er som inte hittade felet! mvh larsson -m3 93- |
|
|
Men varför finns det inte till E28 för ??? M535i !? varken Kelleners , Supersprint och Eisenhaus har ska man få bygga ett eget då ? ____________________________________________ Länk KÖPES: Länk |
|
pravda1 |
Johann, jag tänkte då främst på "bakre ljuddämparsystemet" till skarvningen på orginalröret(innan resonans röret) vet du eventuellt vad dom tar för racekattar (ett komplett system ända fram till motor?) |
|
Jag kan iaf säga att Kelleners på en M5 E39 låter tufft! =) Länk ! /Manray/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.