|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har noterat ett antal begagnade BMW där servicen inte gjorts enligt bok. Dessa har varit tre till fem år gamla bilar med nypris på mellan 500 kkr och 1000 kkr. För mig obegripligt hur man kan ignorera serviceintervallen, speciellt när servicen ingår tre år/8000 mil. Tänker mig att ägaren/föraren kunde kostat på sig hyrbil eller taxi till och från verkstaden om man har en stressig tillvaro. Jag har fått standardservice utförd medan jag väntar på morgonen och det har tagit max en timme. I min bok så straffar sig övermil rejält när bilen ska ut på begaggnatmarknaden. Jag antar att även i leasingkontrakt ingår det att bilen ska servas ordentligt, så det straffar sig att lämna tillbaka en bil med övermil på något sätt. Dessa objekt har jag hursomhelst konsekvent sorterat bort. |
|
|
Står uttryckligen i operationella leasingkontrakt att bilen ska servas när den säger till. I finansiella leasingkontrakt är det dock upp till leasingtagaren att bry sig om det. Håller med dig i sak, hur jobbigt är det att vänta 1 gång var 24e månad på service? ------- //Lövet |
|
| Jag har fått svar från BMW försäkring och de säger att det är individuellt men att de man neka ersättning. Jag kommer hålla mig borta från alla dessa orangea servicear. Håller med er att det är jäkligt dåligt att inte serva bilarna i tid. Det verkar tyvärr vara relativt vanligt att det slarvas också. | |
| Jag har fått svar från BMW försäkring och de säger att det är individuellt men att de man neka ersättning. Jag kommer hålla mig borta från alla dessa orangea servicear. Håller med er att det är jäkligt dåligt att inte serva bilarna i tid. Det verkar tyvärr vara relativt vanligt att det slarvas också. | |
|
Det böir orange om man drar över 1km va? Och rött efter, vadå? Man kanske kan acceptera bilar med någon orange rad... |
|
|
Pratade med Bavaria och de menade att +/- 10% kan vara ok. 1 km över kommer inte orange markering. Gäller det motorolja etc så känns orange som ett riltigt no-no med tanke på svar från BMW. Det finns så mycket bilar där ute så man kan nog låta bli de som inte servats ordentligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.