AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.292

Val av BMW handlare vid nybeställning. Gäller X5 alt X7

Sida 3 av 3
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Bilia Kungsbacka har jag också bra intryck från, bättre än Gbg. Vad gäller att lämna offert till kunder som bor längre bort så vet jag inte om det finns en regel, har fått dåliga priser från handlare i Sthlm till exempel men Autowåx i Karlstad har alltid gett mig bäst pris och bemötande trots att jag bor i Gbg. Så nog går det, men det handlar nog alltid om att få tag på rätt säljare, upplever att det inte är så mycket firman som säljaren det handlar om i slutändan.
Johan H, Bilia i Trollhättan. Köpte min andra BMW därifrån trots jag är en 08.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag har god erfarenhet av att handla en liten bit från sin hemort, dock inom 20 mils radie. Då har både inbyte och nypris varit något bättre än jag lyckats få hemmavid. Men detta är i Stockholmsområdet.
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Tack för alla goda tips. Kan instämma att Jonas M i Kungsbacka varmt kan rekommenderas. Även övriga försäljare jag varit i kontakt med på M-bilar, Autowåx, Bendt bil har varit mycket trevliga och tillmötesgående och kunniga och intresserade av mig som kund och den bilen jag specat med mycket indiviual-detaljer som många säljare tycker är roligt. Enda negativa upplevelsen var en säljare på Förenade Bil som tydligen underskatta mina bilkunskaper (bara för att jag kom med fru och barnvagn) och överskattade sina egna då han hävdade att en 540d var mycket snabbare än min nuvarande 435d och att det var en kanonbil perfekt för mig och bara onöigt att titta på dyrare modeller då den var så bra prissatt. Att han råkade sitta på två stycken nya 540d och hoppades bli av med en innan LCI modellen rullade in i hallen behövde jag inte fundera så länge på. Bytte till en kvinnlig säljare som hade bättre förståelse för att lyssna på kunden istället för berätta för kunden vad som var bäst.
Fick totalt cirka 14% rabatt efter kampanjer med Företagarnas ramavtal på 10% och inser att utan att jämföra olika handlare så hade rabatten blivit lägre. Och lärde mig att lusläsa Bmw:s prislista då både hemside-konfiguratorn och Bmw:s eget system räknade fram för höga priser och ville ta extra betalt för utrustning som enligt prislistan ska ingå i utrustningspaket.
Nu en lång jobbig väntan..
Vad beställde du?

/Anders
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Blev en M550i. Gäller att passa på så länge det fortfarande finns bilar med många cylindrar som låter innan elmotorerna tar över.
Härligt. Det låter som ett bra val. Spec?

/Anders
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Med Ultimate edition så ingår det mesta. La till alcantara i innertak, shadow framlampor och aktiva krängningshämmare med bakhjulsstyrning samt merinoläder. Via individual manufaktur la jag till golvmattor, M5-interiörlister samt exteriörkulör i BRG inklusive backspeglarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.