AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.039

530e som familjebil, Funkar det?

Sida 2 av 2
Ru
110
Rule Germania
G26 I4 Edrive40 -22
@Newman
Har nu kört drygt 3000 mil med min G30 530e. Körde hem den som ny från BMW Welt i München och låg då på 0,76 l/mil på Autobahn. Dock max 150 km/h (inkörning) och en del köer. I Sverige ligger jag kring 0,65 l/mil på långresorna, vilket motsvarar den blandade förbrukning jag hade på min förra F10 530d. Pendlingen går mest på el, så totalt ligger jag på c:a 0,5 l/mil allt som allt.

Den svaga punkten är som sagt bagaget. Nu är vi bara två, men åker på långsemester med bilen ibland. Jag har fått anpassa min resväska för att fortfarande få plats med fruns. Provlastade 330e först men skillnaden från F10:ans 510 liter var för stor. I 530e går det bättre men det märks att man har tappat 100 liter baggagevolym.

Därför är nyheten om G31 som laddhybrid mycket välkommen. Vi klarar oss ändå, men för många just med småbarn så behövs det större skåpet.

My 2 cents
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Rule Germania: Tack för info. Låter ju inte som någon större skillnad då mot vår X3 30d. Nu när 530e kommer som touring blev det ju extra intressant. Bara dragkroken som fattas nu då. Hoppas det kommer.

BMWCS #8925
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Nu börjar de vakna till och komma med i matchen!

Länk

Är det inte ett infällt drag man ser på sista bilden?
Sm
38
Smällarn
M140xdrive shadow edition -18
Touring verkar ju vara på kommande och xdrive lika så..

Länk

Håller tummarna att dom förenas i ett vacker äktenskap..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.