|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk nya supran är nu avslöjad. tycker den ser bättre ut än bmw z4 som den delar mycket med. ska bli spännande att se prissättningen i europa | |
|
Den ser kort, smal och hög ut. Allt man inte vill ha :( ------- //Lövet |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Taket är för högt och det är för mycket kaross ovanför bakdäcken för att vara en 2-sitsig sportbil. |
| Priset på Toyotas hemsida är 657’ alt 679’ beroende på utr. Minns att jag såg en intervju med utvecklingschefen för några år sedan där han berättade hur de intervjuat tidigare Supraägare om vad som var viktigt med den nya Supran. En viktig aspekt var att motorn var speciell och extremt tålig att trimma. Och nu sitter en motor från BMW,s standardsortiment i fronten??? Helt fel i mina ögon. Absolut inget fel på bmw-motorer men i en utpräglad sportbil med sådan design och historia bara måste det sitta en mer speciell motor. Shame... | |
| Hhmm... BMW-reglage i inredningen rakt av? | |
|
Jupp emblemet i ratten enda unika. Stackars Supraentusiaster. Fick en dekaltrimmad frisörräcer istället för en ersättare till legendaren de älskat. ------- //Lövet |
|
| Och dessutom 200 000 för dyr för att någon vettig människa ska köpa. Förstår fortfarande inte detta sammarbete. Okej om det rört sig om en ny hybrid där BMWs kunskap kring nya plast/kolfibermaterial för lättare bilar och Toyotas kunskap kring hybridteknik på något sätt kombinerats för att skapa något nytt. Men nu? | |
| Nu sägs det att en manuell kan vara på gång om tillräckligt intresse finns, det ger ju om inte annat ett existensberättigande. | |
| Känns som ett rejält kliv nedåt jämfört med förra modellen. | |
| Har kollat på flera filmer med nya Supran. Den får väldigt bra kritik. Toyota har dessutom förberett för mycket starkare motor med utrymme, diverse stag osv. Sen är frågan om det bara är avsett för andrahandstrimning eller om Toyota själva har planer på en värre version. Nuvarande är klockad till 12.3 på kvartsmilen, inte illa med 335 hästar. | |
| Jäkligt ful bil. Kommer ihåg när man såg Supran 1990. En aha-upplevelse. | |
|
Den var inte vacker och förmodligen avsaknad av körkänsla som alla toyotor Konstiga är att japsarna aldrig kan tillverka snygga bilar, varför alltid så fula? |
|
|
Hmm. Avsaknad av körkänsla? Jag har en MKIV manuell Eurospec Toyota i pedantskick, trots 25 år på nacken är det inga fel på körkänslan där. Bilen är väldigt lätt och den sticker som en raket och svänger väldigt kvikt när det kröker. Inget fel på körkänslan där enligt mig, men nya Supran verkar ju vara 99,9 % en BMW med Toyotamärken påklistrade så den lär väl ha BMW körkänsla och inte Toyotas. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Säger inget om körkänslan i en Supra MKIV då jag aldrig åkt eller kört en, men att kalla den väldigt lätt är väl ändå att ta i? ;) |
| Mer än ett halvt ton lättare än min 535a :--) | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Att jämföra en 2-sitsig sportbil med en komfortinriktad familjebil är inget jag skulle göra. Det är ungefär som när Porsche 911 jämförs med en M3/M4, inte ens samma typ av bil. |
|
Har följt och läst mycket om detta, men kan fortfarande inte förstå hur Toyota tänker. Varför ska man ens blanda in Bmw i detta? Man har både kunskap och pengar att kunna göra en ny supra på egen hand. Bildvärlden hade garanterat väntat sig nåt värre än detta! |
|
| Ja Löwet, Supran spöade M2C på Laguna Seca med Randy bakom ratten. Du kallade Supra för dekaltrimmad frisörracer tror jag? Vad är M2C i så fall? | |
| Du förstår inte, M2C är helt irrelevant i förhållande till arvet av förra generationen Supra. Det är det som är problemet - inte hur mycket snabbare än M2C den är runt en bana. | |
| Om det får dig att må bättre kan vi säga så ;) | |
|
Shit vad den är lik BMW Z4 coupe utvändigt. Och lik vilken BMW som helst inuti. Att Toyota väljer att göra så här är väl väldigt enkelt. Stora starka sexcylindriga motorer är ju inte direkt Toyotas paradgren, och det sitter väl inte någon sexa i stort sett i någon av Toyotas nuvarande modeller. (Kom inte dragandes med någon Lexus från 1999 nu). Vill man då tillverka en sportbil så är det väl rätt naturligt att man söker samarbeten med andra istället för att bygga en ny motorfabrik för 15 miljarder för en bilmodell som förväntas sälja i vad... 10 000 exemplar per år i 7 år? Då kommer motorerna i bara avskrivningar kosta 214 000 kr/st. Med en prissättning på jag vet inte vad, 495 000 kr så blir den marginalen svår att få ihop. Med tanke på att resten av bilen knappast är gratis att bygga. Med den verkligheten så är det ganska naturligt att man frågar sig "Var kan vi köpa motorer, om vi inte ska tillverka själva?". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.