|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hejsan på er! Har gått och funderat bra länge nu på va nästa bil ska bli och det lutar väldigt mycket åt en 335i touring. Men jag är ju en aning petig gällande bilvalet så jag letar efter en lci e91 335i manuell låda med m-sport och mörkt helskinn, alltså inte vitt eller tyg. Men detta verkar vara väldigt ovanligt? har haft koll på blocket i snart ett år och även kollat stundvis i tyskland. Dock skulle jag föredra en svensksåld. Är det såpass ovanligt med manuella e91or med n54 och m-sport? De få som dyker upp är ju oftast automat vilket ja helst inte vill ha, eller så saknar de m-paket. Eller är det så att alla ägare håller hårt i sina bilar? En till fråga, vad är vettigt att betala om "rätt" bil dyker upp? Har sett lci 335or för en bra bit över 220k o då börjar de ju nästan komma in i f31 marknaden. Massa tankar som ja hoppas kunna lufta med er! | |
|
Generellt är det ovanligt med manuella bilar numera och om du har krav på specifik motor, kaross och sedan utrustning på det blir inte många kvar. Hur många manuella 335iMT E91 har du sett det senaste året? Kommer en per år ut på blocket? Med så specifika krav kommer du nog behöva betala vad säljaren begär och hoppas det är någorlunda rimligt, eller bredda dina tänkbara val till att acceptera alla sorters manuella 335i. |
|
| Har väl sett ett 10-tal manuella 335or men kanske bara 1 eller 2 lci'er o bägge va import. Dock först nu ja tänkte bruka allvar med att leta upp en. Får väl se hur ja gör. Det är lite stort kliv upp annars kunde ja tänkt mig en f31 också men tycker ja har läst lite överallt att många förespråkar körkänslan i e9x. | |
| Jag tycker helt klart att F31 är bättre på allt. E91 var fina bilar på sin tid, men det märks ju att det är en modell som släpptes på marknaden för ca 15 år sedan. F31 är också dyrare, men frågan är hur mycket för de E91 du letar efter kommer inte vara bland de billigare där. | |
| Jag föredrar styrningen i min 335:a kontra el-servon i f31:an | |
| Jo e9x e ju en bil som börjar bli till åren men de få gånger ja suttit bakom ratten i en har etsat sig fast i minnet. Har kört diverse sportigare bilar men inget har känts så makalöst stabilt och fast i styrningen. Då va de bara en simpel 320d med m chassi ja körde. Så tänker att en 335a borde va ännu trevligare. Tyvärr har ja inte lyckats få till en provkörning ännu. | |
| Jag provkörde en 335i e9x manuell när den var ny och det är en trevlig och sportig bil att köra. Körupplevelsen/känslan var väldigt lik den M3 e36 jag har/hade då. Roligare att köra än den nyare versionen enligt mitt tycke. | |
|
F31 är nog bättre på allt utom körglädje och körupplevelse där E90 ligger före. För varje generation som passerar försvinner lite av den genuina BMW-känslan till förmån för bättre komfort. **BMW-ägare i 39 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
tips, lägg ner.. Finns ingen sv.såld med den specen. LCI 335i E91, 40st, Manuella 12st kvar, med M.sport (P337A) 3st kvar och alla har STOFF BLUE SHADOW/ALCANT./ANTHRAZIT (ANAT) Finns en 335iX, man med Msport som har LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW). Hojta om du vill ha hjälp fixa en från tyskland. |
|
Tack Jörgen! Jag hoppades på att någon skulle ha en sån lista! Då är det Tyskland som gäller alltså. Har importerat ett par bilar från England tidigare så Tyskland bör ju inte va några problem Får kika på import då. Hur vanligt är det med fifflade bilar nuförtiden? Eller det är något som stannade på 90talet? Fast kom på att ja kollat upp några bilar tidigare o där finns en touring med reg KEBXXX som verkar va en lci och med helskinn som är svensksåld? Eller är de en pre lci som e reggad sent 09? |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Kroged,KEBXXX finns kvar,och är en LCI, dock har den ej m-sport. Den har S704A M Sports suspension S710A M leather steering wheel P7RRA Dynamic Package P7RSA Package Comfort |
|
LCI har väl även N55 och inte N54 lite beroende på modell/år Länk Gav 219k för min i november en ägare sedan ny 10,000mil. |
|
|
m34ever Det var du som köpte den! MYCKET snygg! Här är min: Länk |
|
| Ja n55 kom väl mid-2010 eller har ja fel? Va har folk för erfarenheter av n54 vs n55? Många som förespråkar n54 som den starkare o mer tåliga av de två, speciellt om man vill öka på effekten lite med tiden vilket väl är tanken. | |
![]() 2.226 530d G31
2010-07-13 tillverkades den tidigaste E91 335 med n55 i sverige, så "mid-2010" känns bra :) |
| Samtidigt är det väl N54 som har haft problem med wastegate rattle eller vad det nu var, så även om den kan vara trimvänligare så är den kanske inte tåligare. | |
|
Fast det gäller främst de n54 motorerna som tillverkades till 2008 har jag för mig. |
|
|
Satt i samma situation för ett par år sedan när jag letade 335i cab med manuell låda och m-paket. Var omöjligt att hitta. Min lösning blev att köpa en med sportchassi och m-sport inredning i skinn, men utan m plastbitarna på utsidan. Fanns betydligt större urval av bilar då. Köpte sedan ett BMW original m-paket från salesafter.eu. Det finns BMW artikelnummer på komplett eftermonteringssats gällande yttre m paket. Precis alla clips, småbitar och skruvar ingår, samt allt passar direkt, eftersom det är originalgrejor. Plastbitarna kommer grundlackade, så att få dem proffesionellt lackade är ganska billigt, eftersom det är minimal arbetstid för lackeraren. Att montera paketet är inte speciellt svårt. Vill du inte göra det själv, så kan oftast billackeraren fixa det. Efter denna övning har du en begagnad bil i fint skick, utan stenskott och med det utseende du letade efter. :-) |
|
|
Länk Snabba dig |
|
|
Ja, där finns en som delar av kravbilden Positivt + Manuell + Helskinn Negativt - Saknar M-sport (Men har eftermonterad m-front) - Saknar rails = import? Inte negativt i sig, men brukar betyda lite mer svårsåld som beggad - Stylad och trimmad Miltalen är väl inte mycket att säga om på en 10 år gammal bil, men priset 180' är ju inte direkt lågt för en 10 år gammal trimmad kombi. En motsvarande 320d går väl att få för för närmare hälften av det där och då har den sannolikt gått lugnare. Men priset speglar väl hur ovanlig modellen är och som jag skrev ovan så får man nog vara beredd att slanta upp rejält när det finns så få. |
|
|
Haha såg den direkt imorse! Kliar rejält i fingrarna! Har inte fått sålt min nuvarande bil bara o har inte till hela köpesumman så får se hur ja löser det men den är högintressant iaf! Vad menar ni med att den inte är m-sport men är m-sport? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.