|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
errbe: I en Volvoägande är alltid generalfelet kod #50. Felet sitter 50cm bakom ratten upptäcker man när man börjat köra BMW:) Antalet hk spelar inte roll utan det är med vilken värdighet man framfärdar sitt fordon med. När blev något snabbt något annat än ett hastverk?:) Mvh Asken |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jag kör alltid med motor- och kupévärmare i min 520D, har aldrig varit några problem oavsett hur kallt det har varit. Den där förklaringen med olika temperaturer på vatten och olja som någon BMW-mekaniker hade föreslagit låter lite långsökt, men det kanske ligger någon sanning i det. |
|
Westersund Det var nog specifikt slangvärmare som skulle kunna misstänkas ge felaktig info ang. skillnaden oljetemp/kylvätsketemp. Vad jag kan läsa här på forumet så skulle en kontaktvärmare (typ som monterades på gamla vw 1200 i mitten av förra seklet :)) inte skapa så stora variationer mellan oljetemp/kylvätsketemp och därmed inga felmeddelanden |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jag har Calix slangvärmare monterad på BMW verkstad. Den sitter långt ner på förarsidan av motorn, om nån har monterat slangvärmaren på fel ställe kanske det kan skapa felkoder. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.