|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
MalteK: Om du bara ska köra med trafikförsäkring blir det troligen billigare för dig att skaffa en 535:a :) Jag jämförde lite på folksams sida (kollade även med ett annat bolag) och min 528:a skulle kosta ca 2800:-/år och en 535:a skulle kosta ca: 1900:-/år Men vid halv-/helförsäkring drar 535:an förbi --------------------------------------------------- Länk |
|
| MalteK, mina kusiner hade troligen sett bilen också...de bor i Äppelviken..då bor du nära dem??? | |
|
hehe, copywriters har ju en erkänd förmåga att komma på klämkäcka slogans, vilket bekräftas här ;) ______________________________ Mvh Tomas 735iA -88 Länk |
|
|
Copy är egentligen bara en copywriter-wannabee. Till vardags konstruerar han ventilkåpspackningar i bakelit åt Volvo. Nu blir han stygger på mig för att jag avslöjar honom.. Asken |
|
|
wath: Eeeh nu hänger jag inte med riktigt, kan du utveckla det där lite.. Mvh / Malte |
|
|
MalteK: Min teori: 528 är vanligare & billigare än 535 = slyngelbil :) = inblandade i fler olyckor = högre trafikförsäkringsklass. 535 är ganska ovanliga, dyrare och börjar få lite samlarstatus = inblandade i färre olyckor = billigare trafikförsäkringsklass --------------------------------------------------- Länk |
|
|
Asken; du visste sanningen hela tiden. Men jag har i alla fall fått en insändare publicerad i Kamratposten. Vann även en teckningstävling 1971. :-) Ses vi på 10 rasten i morgon på jobbet? |
|
| Bästa start-spären som finns är att rycka ett relä i motorn, går snabbt o mycket effektift. Har klarat mej från stöld två ggr. Relät ryms ju lätt i fickan... | |
|
wath: Ja din teori kanske stämmer, fast innan jag köper den vill jag veta vad det skulle kosta att trafikförsäkra en 535:a i Stockholm, ska på kul kolla upp det. Mvh / Malte |
|
|
Wath...ligger någonting i vad du säger, men enligt länsförsäkringar är 535an dyrare än 528an på mig...både som trafik...halv..och helförsäkring |
|
X. |
Av beskrivningen begriper jag inte riktigt hur grispittsverktyget egentligen ser ut och funkar? Det gängas in i låset och sen går det rakt ut, eller är det vinklat åt nåt håll? Är det en roterande kraft som knäcker loss låset? När de försökte sno min bil i vintras så såg det ut som om de hammrat in nån mejsel eller nåt i låset och vridit om, men det kanske var en sån där grispitt då. Det SUGER att polisen/myndigheterna inte gör mer för att få stopp på den här typen av brottslighet! |
| X. Håller med dig att det suger. Samtidigt så blir trettonåringar drogade och sexuellt utnyttjade, och 85 åriga farmödrar våldtagna och rånade. | |
|
X, det dom använder är en sk reverserande hammare. skruvar i en gänga, kopplar på den reverserande hammaren, sen rycker dom ut kolven utan problem... _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk |
|
X. |
Copy: Jag menar givetvis inte att man ska lägga mindre resurser på sex- och våldsbrott, men samtidigt så måste alla inbrott/bilstölder mm. kosta samhället enorma pengar. Staten borde spendera mindre pengar på att hålla fängelsekunderna med TV och bekvämligheter, och istället satsa pengarna på att infånga och förvara fler brottslingar. |
|
Jawen: Jag har följt hela historien och lider med dej. Jag har min bil hel+mer försäkrad och det kostar en bra slant som du vet. Jag har funderat många gånger om det verkligen är värt det, men det är det antar jag. Hoppas det kommer något gott ur allt elände. Felix |
|
-RW- |
Felix// Som tur hittade han sin bil. (krockat) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.