|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Då hände det äntligen, polisen !!, ringde ock sade att min bil var funnen ock att den stod vid T-banestationen vid Stora mossen vid Alvik ca 2 mil från STHLM.Mitt hjärta nästan stanna först, för att sen få en puls på runt 200,,Funnen?, var?, hur?, är fälgarna kvar frågade jag polisen ( vänta ett tag fick ja till svar) Hörde hur hon gick en bit ock sen sa,Ja det är dom. Min nästa fråga var om hon kunde öppna bakluckan ock titta , det tog ett ta sen sa hon, den är tom förutom någon arbetsoverall. Men det är en sak sa hon ( jag blev alldeles kall i kroppen ),den är krockad,,ock rättså mycket också. Nejjjjjj skrek det i hela min kropp, utan att jag ens svarade henne.Fick efter ett tag fram frågan, tror du jag kan köra hem den ?.Nej det tror jag inte ,men du för komma hit ock titta själv, vi måste åka nu sa hon. Jag tog adressen kasta ner lite smått & gott-verktyg, 14 liter vatten ifall jag skulle kunna hanka mej hem, genom att fylla på regelbundet, om kylaren hade gått,ficklampa, tänk..tänk vad behöver jag, hjärnan rusade men ändå stod det helt stilla. Kastade mig i bilen ock brände i väg. Oj vad mammas gamla saab 900 fick lida, ja minst sagt lida. Hämtade upp en kompis i solna för ev bogseringshjälp, ock satte kurs mot Stora mossen. När jag visste att det bara var ett hundratal meter kvar till bilen, så sänkte jag farten till styvfart ock tänkte, snälla,snälla inte totalsmälld..såg min bil på långt håll,kanske inte är så farligt tänkte jag. Komm lite närmare,Aj,Aj ser rätt smälld ut vä fram. När jag komm ända fram ser jag stötfångaren & motorhuven ser ut som ett V, Fannn, jävla svin skrek jag ock sprang ett varv runt bilen. Summa av det jag sett i mörkret. Hela fronten,mos. 3 st alufälgar mosade, typ kört 100 över trottoarkanten. Repor ock nå'n småbula hö sida. Forts följer nedan. | |
|
Satte mej i bilen ock tittade runt, fan har dom städat bilen ??,helt soprent. T.o.m ciggtändaren, som jag hade lagt i handsfacket var monterad??, alla MC donalds påsar borta, påsar med gamla trasor ock skit, borta??, fattar ingenting. Tittade ner där tändningslåset en gång var, såg ut precis som på gamla fordarna ( jobbade på ford 83-88 ). Va fan, har dom inte bättre tändningslås än en gammal Fordjävel tänkte jag, fan vad svagt. Låsen låg prydligt i facket mellan framsätena, både tändningslåset ( i sig sjäv oskadat ), ock dörrlåsen ( tvärpaj,men med den blanka brickan där nyckeln går in ,intakt )????,skumt, tänkte jag. Måste prova att starta..Vrooommm, startade på en gång, fortfarande 75 lit i tanken ( hade 90 ), fläkten tog i lite, så jag stängde av,bröt upp huven ock fixa lite!!, så att den inte tog i. Jag provar att köra hem den, sa jag till kompisen, kör efter du. Började rulla ock hörde ett högt skrapande ljud hö fram. Stannade gick runt ock kollade !!!!neeeeejjjjjjjj, hela jävla hjulet ligger ända emot hjulhuset, knappt nå gummi kvar på däcket, djupa skärmärken. Alltså han idiotfan mosat hela jävla framvagnen, kanske hela framvagnsbalken!!!!!!!!!!!,orkade inte mer nu. Fram med garagedomkraften in under,pumpa tills det vart ett mellanrum mellan hjulet ock hjulhuset. In i bilen igen ock börja rulla, lät lite fortfarande, men hem ska jag tänkte jag, ock körde vidare. Det var ingen höjdare över gupp ock ojämnheter, men till slut ( 4 timmar senare ) kom jag äntligen hem, parkerade på min baksida ock kände en fruktansvärd skön känsla i skälen, min bil är inte fin !!!Men hemma. Dom hade snott allt löst i bilen, t.o.m tjejens 20 kg tunga MC lås utan nyckel ??, ock självklart låsbulten till fälgarna ( den sista hela jag hade ). Men som sagt min bil är hemma.....Hos mej. Tack alla inblandade som hjälpt ock stöttat mej genom denna pärs, jag är evigt tacksam. Nu ska bilen bli fin igen, frågan är bara till vilket pris, ock hur lång tid det tar ;-). M.v.H JAWEN |
|
| Otroligt att du fick tillbaka den. Fan vad segt att den var i det skicket. Lycka till med att få den i ordning. | |
|
Det glädjer mig oerhört mycket att läsa detta inlägg! Denna mardröm fick till slut ett iallafall inte helt olyckligt slut! Hoppas restaureringen av din bil går bra och att allt ordnar upp sig. Se det positiva i situationen: du fick bilen rensad från McD-påsar, och du har något kul att "pyssla" med i vinter ;-D Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Wow, trodde faktiskt att det var kört för dig. Kul att bilen kom till rätta! Lycka till med renoveringen. /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Hoppas bara att det inte kommer att bli för kostsamt för dig att laga upp bilen. Mysko att bilen är städad, kan det inte vara som så att polisen städat den i jakt på fingeravtryck? Lycka till med renoveringen. #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
Pundaren som stal pärlan ville väl impa lite på nå´n brud... /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Skönt att du fick tillbaka den, j*vligt trist att den var så pass skadad. Inte trodde jag att den skulle hittas ett stenkast från där jag bor.. |
|
|
Trist att din bil var förstörd. Jag har lite diverse delar som du kan få om du behöver. Mvh Rico |
|
|
Är bilen helförsäkrad? eller får du betala allt själv? Mvh Marin |
|
Crusty |
Marin: Du har missat hela grejen, han hade bara trafikförsäkring stackarn! |
|
Jawen: Jag åkte förbi den för ett par dar sen. Noterade inte mer än att där står en smälld svart E32:a i ögonvrån då jag hade bråttom vidare inåt området. Den har stått där sen i lördags då jag passerade den. Hoppas den blir fin igen. Leta begdelar i bla börsen om det kan hjälpa. Mvh Asken |
|
518i slow mobil |
Skönt att den e återfunne, trist bara att den fått sig lite bulor... Hoppas allt går bra med renoveringen... Lycka Till! E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas Fick körkort 26/9 15.30 =) |
|
Jepp, lycka till! Skrotarna har ju en hel del fina delar till hyffsade priser. Hoppas det inte blir för kostsamt. /Klas |
|
|
Kolla här om det finns något du behöver. Länk |
|
|
Man kunde ju räkna ut att slummen som hade tagit bilen skulle smälla den, förstås. Det är verkligen tragiskt att behöva få läsa detta, men ändå bra att du fick tillbaka bilen. Har de tagit en massa utrustning också? //Schnitzer |
|
|
Skönt att den är tilbaka. Seeegt bara att den var krockad. Hoppas det löser sig med renoveringen. Robban |
|
|
Du försäkrar den lite bättre nästa gång va? Usch, vill inte ens tänka på hur man skulle ångra sig.. visste inte om att du bara hade trafikförsäkrat när jag läste vad du skrivit, blev lite värre när man förstod det.. |
|
|
Skönt då slipper jag fundera på om jag missade någon liten skitväg i Fagersjö & Hökarängen när jag letade. |
|
|
Fan va bra att du fick tillbaka din bil. Har med spänning följt alla inlägg i forumet om din bil, t.o.m. vänt mig om efter varje svart E32 i Göteborg och kollat om reg.numret börjat på PAT. Hoppas den blir fin igen =) ______________________________ Mvh Tomas 735iA -88 Länk |
|
|
Känns genast lugnare när du har hittat bilen, den går säkert att fixa till ett vettigt skick. Jag vågar knappt tänka på vilken gruvlig hämnd jag hade funderat på om jag var i din situation, med största sannolikhet skulle jag få sitta resten av mitt liv i fängelse om jag hade kommit på vem det var. En sak är jag i alla fall säker på, jag kommer minst ha halvförsäkring på min 750 när jag köper den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.