AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.213

STULEN BMW 750 FUNNEN REG PAT 473

Sida 2 av 3
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
skönt att du hittade bilen. jevligt synd att de hade pajat den.

Du sa att tändningslåset var som på en ford. jag vet hur de ser ut.
Men du hade startspärr på bilen? Har de lyckats koppla om rätt kablar för att få igång den?
Eller du hade ingen startspärr?
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Kul att du fick tillbaka bilen. Synd att pundarna han köra sönder så mycket. hoppas att dom inte gett nån dåld mekanisk åkomma typ övervarv mm. Konstigt att polisen inte hann stoppa dom då de verkar ha kört omkring med bilen.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Det måste kännas hemskt.....

Våldtagen och misshandlad...

Lycka till med renoveringen!

----------------------------------------------------------------------------
Min E30:
Länk
Glad att du fick tillbaka den..
Tråkigt att den var oförsäkrad...
Spårsändare för 3700 vartannat år kanske, sänder på radiobandet helt okänsligt för "dålig mottagning"
Då ingår polisens söksändare, och de söker..

välstämd tretummare med F1 ambitioner
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Ja huga så synd på bilen ! kul att du fick igen den dvs bättre än ingenting ! men hemskt synd att den blev så skadad ! =(

bilen jag köper ska jag helförsökra tänkte inte det först men nu ska jag verkligen göra det... kan ju vara värt det !

Lycka Till !!!

Länk

KÖPES: Länk
wrath:
Åtminstone så bör du ju satsa på halvförsäkring där stöldförsäkring ingår, med tanke på vad jag betalar för trafikförsäkringen på 528:n så kostar nog en helförsäkring på en 535:a skjortan..

mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Ja, det måste verkligen vara skönt att ha den hemma, även om jag iaf. skulle ha brutit ihop där på Alviksparkeringen. Och om man mot förmodan fått tag på svinen, skulle ju risken för att ha gjort något väldigt dumt varit absolut överhängande........

let the Best Machine Win!
ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Visade upp bilen för en riktigt duktig kille på min hemmaort, han trodde inte den behövde riktbänk :-).
Byta lite stag i framvagnen, räcker nog för att få det problemet bra igen.Vidare sen fick jag en lista på det mesta jag behövde, ock åkte genast hem ock börjafde ringa.
BMW orginal gick på ca 28.000 kr, ringde vidare till skrotar ock fick ner det till runt 11.000 kr.
Killen som E.V ska få göra jobbet ( om vi kan byta arbetskraft med varandra ) vill ha runt 6.000 kr.
Vidare sen har vi ju lackering ( tror nog att om jag får råd ell kan låna pengar lackar hela bilen så den blir kanonfin ), som jag ska få pris på om jag demonterar den själv.
Sen är det ca 5 cm djupa jack ock skrapmärken på 2 st fälgar , + en som är rejält skrapad runt om.
Också 2 däck är sabb, ( fälgar ock däck hade bara gått 400 mil, snyft ).
Så 17.000 kr + lack + E.V renovering av fälgar ( om det är prisvärt? ), samt inköp av 2 st nya däck blir notan för den lilla missen.
Får väl tillbaka 35-40 % av värdet inne i bilen, ock ska väl använda pengarna till så mycket som möjligt av reparationen.
Vidare kan jag berätta att den var proffs-stulen, dom hade ryckt ur dörrlåsen ock tändningslåset.
Dom gängar in ett enormt härdat stål i låset, på gängtappen sitter en lång glidstång, på glidstången sen sitter en ca 7 hg tung vikt på, som man med en liten kraftansträngning uppåt får en enorm kraft med.
Finns typ inga lås som klarar detta verktyg, så att skäla min bil ,nu med facit i handen tog nog bara ca 4-5 min totalt.
Dom hade sen sparat låsen så att dom vid parkering av bilen smidigt bara satte tillbaka samtliga låsen, så att ingen som gick förbi reagerade.
BMW's s.k startspärr är bara en microswitch i förarlåset, den switchen kan man komma åt bara genom att vrida låset i helt öppetläge :-(, svagt tycker jag.
Har mailat en kille som importerar både fina ock trasiga bilar,han skulle ta hem ett par stycken BMW på fre ell mån,så han skulle skicka mej ett prisförslag på grejer.
Jag hör av mej snart.

M.v.h JAWEN
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
tjenare har följt historien om din bil och önskar lycka till!!!
pröva även: www.ecp.nu

mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Viste inte att det var så kass startsprärr!
Nån som vet hur det är med nyare modeller (e38,e39)?
//Marin
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag glädjs med dig och din åtefunna bil, även om #"%#¤% sabbat den en del. Lycka till med renoveringen :)
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
MalteK >> 4400:-/helår för helförsäkrad M535i 1500-2500 mil per år 3000 i självrisk men då står den på antingen Mor eller Far , fast vi skulle få för 3000:- helförs./helår

=))

Länk

KÖPES: Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
synd att bmw inte använder sig av lite mer avanceradde grejer för hålla tjuvaran bort från deras dyra bilar.
Hoppas det ordnar sig för dig Jawen!

wrath:
Det är bara att slå till, det är väl ungefär vad jag betalar för trafikförsäkring på min 528, kostar att ha bil i Stockholm..

Ett så'nt verktyg kallas ibland för grisk-k, p.g.a. sin form....
Avd. onödigt vetande...
Såg ett första gången -83-84....

välstämd tretummare med F1 ambitioner
ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Jo jag vet kilen, men det hade inte varit många som förstått om jag hade skrivit att den var stulen med en gris-pitt ;-). jag såg nog också en sån första ggr runt -84, förövrigt ett verktyg som nästan är omöjligt att skydda sig ifrån.....:-(, kan inte tänka mej att det tar mer en 3 minuter att själa vad som helst i fordonsväg.
Får förövrigt delar till min lilla pärla,nästa tor-fre :-).
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Verkar vara populärt med stulna 750 numera, mitt tilltänkta objekt blev stulen natten till igår i Köpenhamn. Jag skulle eventuellt ha köpt den i helgen, men det blir till att leta vidare.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har sett på Efterlyst på TV3, där har det varit med flera 750 som har blivit stulna.

//Schnitzer
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
BMW 750 - om tjuven själv får välja.

sorrrrrrry, kunde inte låta bli....-)
järnet
De nya elektroniska startspärrarna måste vara betydligt mer avancerade än så! En god vän blev av med nycklarna medan han satt och klämde i sig en Big Mac på McD i Solna. När han kom ut på parkeringen för att åka hem så hittade han inte bilen. Sex månader senare hittades den i Norrland, nerkörd för en slänt och halvvägs inne i skogen. Den hade varit med vid en del grövre brottslighet och lämnats i ett bedrövligt men komplett skick. Det besked som han fick var att det är så det går till nu när bilarna har elektronisk startspärr. Det är lättare att sno nycklarna av någon som är ouppmärksam än att mecka i gång en bil med avancerad startspärr. Många bilar åker dessutom direkt till Öst och säljs. Lättare att sälja om det finns nyckel.

Alltså, nog bättre startspärrar på nyare bilar så håll i nycklarna!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.