|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Biker: Fast grejen med inget tak är ju att upplevelsen blir mer intensiv. Motorljudet hörs bättre bland annat. Men visst är en cab långsammare på bana, men en cab har oxå lägre tyngdpunkt och den väger i regel 100-150 kg mer än motsvarande coupe. Att köra "sportigt" på en kurvig mindre väg är minst lika underhållande i en cab som en coupe, förmodligen mer underhållande om det är strålande sol och varmt. Annat negativt med cab (iaf E36) är att de "gnirkar" mer än motsvarande Coupe, detta pga att karossen inte är lika vridstyv. Sedan så virvlar det in en hel del damm i bilen med taket nere. Vinddraget är inget problem om man har vindskydd, det går utmärkt att cruisa i 160 km/h lääänge, men visst brusar det en hel del. En annan sak är att en cab drar mer bränsle, jag har kommit fram till att mina cabbar drar ca 10% mer med taket nere i lagstadgade hastigheter. |
|
|
Det ligger nog något i det där med motorcykel. Jag vill egentligen ha motorcykel men så som mitt liv ser ut nu så finns det ingen tid att bara åka ut och glädjeköra, och köra till jobb funkar inte med att komma fram svettig under ett skinnställ. Därför valde jag Z3M Roadster, det är så nära en motorcykel man kan komma med en bil... :) |
|
|
Dorfus: Precis. Sen är man inte fullt så oskyddad som på en båge. Jag som vindsurfar kan relatera en hel del till verklig hastighet o upplevd hastighet. 30 knop i en "stängd" båt känns fort men inget "speciellt". 27 knop på min största planka med megastort segel, ja då känner man att man lever :D. I relation till detta kan jag nämna att 32-33 knop på en mindre planka med mindre segel kan vara "avslappnande o fullt kontrollerat" :D. |
|
|
En God Jul och Gott Nytt år till alla Z-förare! Skoj att ni vaknar till mitt i vinterkylan. Nog längtar man till våren. |
|
|
Det är rätt som du skriver Dawwe. Det jag gillar med z3 m roadster är att det är en väldigt stor körupplevelse, bilen är inte perfekt på något vis. Motorstyrkan är för stor jämfört med chassi och väghållning, vindrutans linje är inte optimal utan det kan fläkta rätt bra, suffletten är väldigt enkel, finns inte ens innertak. Men det är också dessa "brister" som bidrar till den stora körupplevelsen. Men med en Z3 M Coupé så blir ju allt bättre, så då måste också körupplevelsen bli mindre. Men ändå är den mer eftertraktad... ologiskt :) God Jul på dig också prinsen ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.