|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Och denna pump fick ja =/ Länk |
|
| Jag tror att jag fått en pump till E60/E61 | |
|
Nu upp ar vi igen =) Har nu fått rätt pump å ja får fram diesel. Ej uppstart än då batteri va dött. Men nån som sitter på ett diesel filterhus som vill sälja? Länk Länk |
|
|
Idag blev de en premiär tur efter en natts laddning. Bara åkt en mil och tja 25 min tomgångs körning hoo gick hela tin. När man stängde av na innan pump bytet så rann all diesel ur den genomskinliga slangen som sitter efter filtret nånstans mellan 30-40sek. Nu rann de bara bort lite diesel ur denna slang. Vänta lite drygt 3 min innan ja gick in. Blir väl en längre provtur lite senare. Nu är de bara de där knacket som ja vill få bort. Misstänker dock fortfarande spridare? |
|
|
Har du kvar pumpen? Skulle eventuellt kunna köpa den för att ha som reserv. Vad tänker du för pris? |
|
| Du tänker på e60/e61 pumpen? | |
| Jo precis. | |
|
Än har ja den liggandes. Om de inte löser sig med säljarn så säljer ja vidare pumpen. Men du får reda på de först =) |
|
| Vad tänker du dig för pris? | |
|
Väcker liv i denna tråd igen. Efter väldigt lång tid så åker ja i denna igen. Bes för en månad sen med lite små enkla fel. Dock ett diesel läckage under förarstolen. Kapa ena röret å en slang ;) Glad i hågen sladda ja in på bes igen å visa upp alla fel (4st) att dom va fixade. Nu såg dom ett nytt diesel läkage i tanken 😕 jaha ny 2:a. Snabbt hem å upp med bilen på ramperna. Blött under men hitta inget fel. Ur med baksäte å runt pumpen (höger sida) där va de blött. Bytte slangklämma för ja tänkte den va boven. Starta bilen å titta. Inget läckage. Åkte å hämta lill grabben från skolan sen hem igen ca 8km. Nu var det blött igen. Efter en massa letande så läcker den mellan tank och pump. Sitter ju nån större gummi packning där. Va heter den och vart hittar man en ny? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.