AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.312

BMW inte lika intressant längre/börjar gå ned sig?

Sida 4 av 4
Instämmer med Nimgaard, för min del hade det varit attraktivt med en hybrid där jag kan nyttja elen för pendlingen men ha räckvidden i övriga lägen. Tyvärr tycker jag de är prisatta för högt idag.
bl
2.294
blixten
325i -88
Jag hade köpt en bmw i3 i våras om det hade funnits en version med 15 cm mer benutrymme i baksätet. För jäkla trångt om man är fler än två i bilen. Med rex slipper man bli strandsatt och kan ha en bensindunk med sig att använda i nödfall. Bra prestanda och kul att köra. Blev lite avundsjuk när en i3 susade förbi och månadens bensinräkning låg på över 3 tusen...
il
29
illefe
320d m-sport -17
X5 3,0da x drive -14
Måste tyvärr säga att känslan när jag skulle köpa en fullt utrustad 525 2003 e39 var den sista gången jag verkligen kände att detta är en extremt speciell bil.

Har ägt flera bmw efter och har aldrig mer fått den känslan.

Tyvärr
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
illefe: Om du är 30 år nu och den E39 du nämner nu är 15 år gammal är frågan hur gammal du var när den köptes och vad du haft för bilar innan?

Jag själv köpte en riktigt fin estorilblå relativt ny 530 E39 när jag var 24-25 år. Har alltid saknat den lite, trots att den var allt annat än felfri.

Efter den har jag haft många lika fina eller finare bilar, man blir lite luttrad och en ny eller nyare bil, BMW, Audi, Porsche eller vad det nu gäller är inte så speciellt längre.

Vad jag menar är att vad man har för relation till en bil till stor del har med tidigare erfarenheter, ekonomiska förutsättningar osv.

MVH Christofer
il
29
illefe
320d m-sport -17
X5 3,0da x drive -14
Christofer,

Året om jag inte missminner mig var 2007 när jag köpte denna. Kommer från en traditionell bmw ägar familj. Vi hade redan en e60 530 vid tidpunkten infamiljen och innan hade jag själv både haft e36 och e46.

Kommer ihåg att jag stod i bilhallen och det stod mellan en e39 525 och en e60 525 som var mycket dyrare av förklarliga skäl, men pengarna spelade ingen roll hade en inte samma känsla. e39 var den sista Bmw enligt mig som kändes speciell.

Kommer ihåg ett par år senare skulle jag köpa en e92 M3 fullmatad 2009. Inte ens då fick jag denna känslan som man fick av e39 eller någon av mina modeller innan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.