|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Det sitter inte original spegelglas på förarsidan på bilen. Vilken ska man ha när man har automatiskt avbländbara? Finns ju tre typer, se här: Länk Försökt hitta på ebay men det ser dyrt ut 2-4 k Mvh Ola |
|
| Ja de är scheissedyra. Asfäriska satt det på min -00, förmodligen samma på din. Jänkaren har nog, men de är inte asfäriska i US, o lär dessutom ha varningstext på glaset? | |
|
Dawwe: Ja, jag bliv skitnöjd med listerna, blev mycket snyggare och mysfaktorn är 100% högre än innan. Ang spegelglas så köpte förra ägaren nya hos BMW 2016 (tror jag) jag har kvitton på dom, har för mej att det är 3995 för ena sidan och 4995 för andra, helt sinnes. |
|
| Ang avgassystemet så är de där slutburkarna inte original :) | |
|
Vet inte om du fick nåt mer tips kring ratten men har skickat två till Royal Steering Wheels i England och fått dessa omklädda med mycket gott resultat. Går att få i princip hur man vill ha det. Gjorde cabens ratt i mocka med M-stygn, röd 12 och lite tjockare. Sjuans ratt blev "original" men lite tjockare. Fint läder och bra hantverk. Har för mig det kostade runt 2000 pix. Frakten från Svedala är dyrt. Men hittade billigapaket tror jag dom hette. 300kr med UPS hämtat från dörren hemma. Blir ett lyft när man får ratten fräsch :-) /Niklas Fransosen |
|
|
Fransosen, vet inte om det var adresserat till mig men jag har använt Carproject på rattarna med otroligt bra resultat och pris på ca 1500. Kolla 330 här: Länk Mvh Ola |
|
|
Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska ha mina 19" AC Schnitzer på M5:an i vår eller original. Vad tycker panelen? Här en fin bild på en touring med fälgarna: Länk Svarta på en M5: Länk Det roliga med dem är ju att de är så ovanliga. Men original är kul också.. Svårt. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Sälj inte original oavsett. Om dina "Schnitzlar" är i behov av renovering så varför inte lackera de i Chrom Shadow? Det borde vara ovanligt bland ovanliga fälgar, dessutom en liten "original-flört" :D. | |
| Ola: Är det bredare bakfälgar även på Schniztlarna? Schnitzer är tidlösa o passar bra, så jag hade oxå haft svårt att välja, men så här med stigande ålder så brukar det ändå bli att man vill ha original, iaf för min del. O som sagt, sälj inte original, DET kommer du ångra. | |
|
Japp bredare bak även på dem. 275/30-19 och fram 235/35-19. Jag säljer inte original. Tänkte renovera de också. Jag får prova och se hur det ser ut på helt enkelt. En nackdel med AC fälgarna är att de är otroligt lätt att skrapa dem då profilen är så låg. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Ola: Ang fälgarna. En M5 ska köras, inte parkeras!;-) När den parkeras så ska det vara långt från kantstenar och andra "grobianers" dörruppslagsmaskiner. Förstår dilemmat med kantskrap, men Schnitzerfälgarna passar otroligt bra på bilen! Helst i silver om jag får ge min synpunkt. Har svårt för mörka fälgar. Förutom original på e39 M5. Då är det rätt! vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
635: Håller med men man kan köra en ljus variant av Chrom Shadow, blir mer metalliskt silveraktigt, skulle nog göra sig bra och få skulle ens reflektera över att fälgarna inte har original vanlig silverkulör. Länk eller Länk |
|
|
635, ja man får vara försiktig. Bilen kommer sommartid användas i jobbet med en hel del parkeringar centralt i Stockholm, kan bli rörigt ibland ;-) ACS fälgarna kommer lackeras i originalkulören då jag fått tag i äkta navkåpor från ACS till just dessa fälgar. Tänkte att Fälgfixarna skulle utgå från den kulören då de renoverar dem. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Dawwe och Ola: Jag håller med er båda. Den ljusa chromeshadow var riktigt fin. Hade passat bra! Men med original centrumkåpor till fälgarna så blir valet lätt! Men att parkera inne i Stockholm är inte kul. Folk har ingen respekt för andras bilar. Mycket påbackningar! De gånger jag tvingas parkera där så är det alltid med hjärtat i halsgropen. vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Jaha då har jag hunnit köra 150 mil med bilen och det som är positivt är att inga felkoder på motorn dykt upp. Negativt dock är att det nu börjat smaska lite om kopplingspedalen och det läcker lite olja där. Parkerade raskt bilen och ställde av den för vintern. Tänkte beställa hem huvudcylinder och slavcylinder. Nr 1 och 15 på denna bild: Länk Är det korrekt? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
thekinglives |
Ola: Överväg att beställa nummer 10 också, blir svullen ock sprucken med tiden. |
|
Tackar, jag tar nr 10 också, ca 600 kr så det är det värt. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| King: Den där slangen, har den en inbyggd "Clutch Delay Valve"? Isf kan det ju vara läge o ersätta den med en "annan passande slang" för bättre känsla i kopplingen? | |
|
Ser bara ut som en slang tycker jag. Tog en bild i mängden Länk Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Ola du har nog rätt: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.