|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Brukar kolla igenom "mina" trådar i forumet och såg att Verdi fått ett rött kryss? Anledningen måste vara hans enagagemang och sympati för elbilar, men jag kan tycka det är fel att banna en medlem som har en avvikande åsikt. Eller har jag missat nått? //Marin | |
|
Vanligaste anledningen till rött kryss tror jag faktiskt är att angiven mail-adress inte är giltig. Även om Verdi ibland har haft en "stark tro" och försvarat elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet, är det nog tveksamt om detta skulle räcka för att bli "kryssad". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Riktigt så trång hoppas jag åsiktskorridoren inte är. Vore skamligt. Sen vet man ju inte om han gått total falling down i PM på nån men det skulle förvåna mig. Som sagt, fel epost är det vanligaste. Tror faktiskt själv jag fick det nån gång när jag bytte epost. ------- //Lövet |
|
|
Han hänger på Teslaclub forumet:) , som många andra andra tidigare BMW ägare. Själv saknar jag autopower som det var förut. Startat flera trådar här på sista tiden men kompetensen verkar helt försvunnit här. Förstår inte riktigt varför, för alla har ju inte börjat köra Tesla, eller? |
|
| Mycket tråkigt om han är avstängd, har varit kul att följa hans resa. | |
| Han hälsar att han självmant har avslutat sitt konto och ändrat mail och lösen så att han inte kan logga in igen. | |
| Trist, hoppas han väljer att komma tillbaka någon dag. | |
| Tråkigt, han producerade en hel del läsvärt material. | |
|
Det var tråkigt att höra av flera skäl. Som KrilleKill skriver, hoppas han kommer tilllbaka igen. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Han tröttnade nog på de värsta elbilshantarna som var helt oresonabla i trådarna, jag tycker det är synd. Har följt hans elbilserfarenheter. | |
|
Har haft lite kontakt med honom under dagen. Ja, tyvärr så tröttnade Verdi på det hela och på tonen i några av trådarna, men han vill också framföra att han kommer sakna många av dem som hänger på forumet. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Tråkigt när mångåriga medlemmar väljer att hoppa av :-( Har varit med här sedan många år och har noterat att tonen ofta blir hård mot den/de som inte tycker lika. Inte unikt för AP utan mer av ett samhällsproblem tyvärr. Verdi hade många initierade och bra synpunkter och erfarenheter kring elbilar av idag. Han var gärna med på att stå på sig men blev ofta "utbuad" av de som inte kan acceptera att BMW trots allt inte är världsbäst på allt som rör bilen. Jag kommer att sakna hans input! Vad det gäller den allmänna kompetensen så är den nog fortfarande hög även om jag vet att flertalet av forumets riktigt gamla kompetenta rävar inte längre hänger här och delar med sig är pga den allt hårdare tonen. Hälsa honom! Niklas Fransosen |
|
|
Absolut, Niklas, det skall jag göra! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Lämna ett socialt media - vår tids rymma hemifrån. | |
|
Som flera känner till har jag verkligen gillat att diskutera med Verdi (m fl...) . Både intressanta och roliga diskussioner, många skratt har det blivit för min del, och ibland även lärorika diskussioner. Jag kan verkligen hålla med om att den hårda tonen och liknande ibland kan vara tråkig i detta forum och i andra. Men även om jag gillade att diskutera med Verdi så vill jag, för att nyansera lite, även påpeka att i mitt fall är han nog en av dem som stått för den hårdaste, ibland även otrevligaste, tonen av alla jag har diskuterat med på detta forum. Bl a gillar han ju verkligen att provocera. Men trots detta så saknar jag Verdi och den hårda tonen är inget som skulle kunna få mig att "rymma hemifrån". |
|
|
Jag delar inte den uppfattningen, att den generella tonen på forumet skulle vara speciellt hård. Tvärt om faktiskt. Inte heller i de senaste trådarna där Verdi förfäktat sin förkärlek för ett visst elbilsmärke, trots att visst gnissel uppstått. Tvärt om, upplever jag 99% av forummedlemmarna som vänliga och otroligt hjälpsamma. Klapp på axeln åt alla! |
|
|
Ja, WGG du har rätt, totalt sett så är detta ett helt fantastiskt bra forum. Jag vill verkligen instämma i att även jag har fått mycket bra hjälp här. Hårda toner och otrevligheter hör verkligen till undantagen. Det jag ville understyrka var nog att om Verdi har valt att sluta endast pga av att andra skulle ha bemött honom med hårda toner så har han faktiskt själv också på ett aktivt sätt valt att bidra med en hel del. |
|
|
Du är minst lika god kålsupare Ulf. Och lite mer. Verdi framförde fakta plus sitt försvar såklart. |
|
|
"Vad hände med Verdi?" Ja rubriken känns som ett nytt reportage av Rita Skeeter, eller möjligen ett trådämne för avdelningen "Sett och hört" , ja om den nu hade funnits på AP... Måste säga att Verdi för mig i många trådar framstått som ett klassiskt internet-troll Länk , ofta totalt fixerad vid Tasla eller om det nu var tesla...puh. Jag har ibland t.om. funderat på om jag diskuterat med en robot… Ja heja elbilen Länk , ett koncept som sedan 1970 alltså förlängt sin räckvidd med hela en kvarts tank, stort grattis... Lycka till i den stenhårda konkurrensen förresten Länk Länk Att Verdi skulle ha loggat ut främst pga av den ”hårda tonen”, snälla den tror jag inte alls på. Tänkte när jag först läste detta och sedan de första kommentarerna, att det snarare var ”någon” som inspirerats av ”O´boy” Länk . Med det sagt önskar jag dig gärna tillbaka Verdi. Köpte ett paket O´boy igår i övrigt… |
|
| Kan bara hålla med Birka! Dessutom har det hänt flera gånger att han hotat med att lämna forumet för att sedan komma tillbaka... alla är vi olika men det har vissa svårare att förstå än andra! | |
|
Ander2007 Verdi var inget annat än en Tesla fanboy, han skrev i förnekelse då han vägrade ha en annan tro fast han vid flertal tillfällen blev överbevisad av andra. Om man gillar elbilar finns det forum för det men AP är ju ändå¨ett forum för Petrolheads. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.