AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.849

Tickande ljud från SMG II låda lr något

Sida 2 av 2
RO
3
ROBERT1979
335i LCI -09 Touring
Jag var och skulle provköra denna bilen igår, hade åkt ca 1.5 timme. Jag blev nekad provkörning då jag inte ville säga innan att jag skulle köpa bilen... jag hade pengar på kontot men skulle aldrig säga att jag köper en bil innan provkörning... jag blev lack och åkte därifrån.. men bilen verkade fin av det jag såg.

Robbanell
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

De var väl rädda att den skulle rasa..

Nä skämt åsido, vissa handlare är sorgesamt nog restriktiva med provkörning. Det är ju då bilen säljs liksom.. Bra att du åkte därifrån.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
När jag är intresserad av en bil och åker och kollar på den brukar jag be säljaren att köra en sväng med mig i passagerarstolen, de brukar bli rätt förvånade över tillvägagångssättet. Det är rätt givande att se hur nuvarande ägare behandlar bilen vid lite mer inspirerande körning.

Med det sagt så förstår jag inte poängen med att neka provkörning om man nu är genuint intresserad av att få bilen såld. Man märker rätt fort vad köparen är för typ av person, sen åker man ju så klart med i passagerarstolen. De 2 gånger jag sålt en bil har jag skämtsamt sagt "If you break it, you buy it". :D
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
M3or kostar oavsett låda. Har man mer än 100 hk/L så får man se det mesta som pajjar som vanligt slitage. Har man inte en stor plånka så gör man bäst i att leta annat.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.