AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.723

Ny tjänstebil 5 serie Touring eller X5?

Sida 2 av 2
@Verdi: kanske dax att du hänger på Teslaforumet igen?!
Verdi
Lövet. 700 tkr eller 1,1 miljoner gör ingen större skillnad därvidlag. Om TCO är lägre på Teslan dessutom...

Stark Industries, Vad har det med dig att göra? Bakåtsträvande hillbillies som dig orkar jag inte med så visst. Kan man be om att bli blockad? Annars klarar jag det nog inte. ;-)
Lägg ner Tesla-diskussionen nu, TS har tydligt deklarerat att han inte är intresserad. Kanske läge att följa Stark industries råd...
Verdi
Keiser, Jag svarade inte TS. Men visst.
Jag har barn och vagn m m klarar mig bra med 530e, den är större än man tror faktiskt...
@Verdi: frågan i tråden var mellan en 5-serien och X5. Att då komma med en Tesla igen känns lite konstigt! Jag kan då komma med en Porsche Panamera som är fantastisk med den nya 4S hybriden. Läs frågan i tråden och håll dig till ämnet!
Verdi
Stark, ja fast den "lilla" skillnaden att en Tesla mycket väl kan konkurrera kostnadsmässigt mot en X5 eller 5-serie kombi. Det kan INTE en Panamera.

Jag tipsade om en Tesla eftersom TS är egenföretagare och kanske inte tänkt på hur billigt det faktiskt blir. Sånt händer. Det var allt det var. Ett tips. Men att nämna Tesla på det här forumet är som att vifta med kryptonit framför stålmannen. Det är lite synd.
Nya X5 blir säkert läcker men lär hamna betydligt högre än din nuvarande bil. Bortsett från detta skulle jag nog annars välja den framför 5-serien men det är ju för att jag alltid gillat X5.

/Anders
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag trodde TS endast var intresserad av nya X5? Men gamla är alltså ett alternativ?
Det är väl dock idag svårt att ha med nya X5 i jämförelse eftersom det väl ännu varken finns priser eller motoralternativ. Men på bilderna ser den tilltalande ut.

/Anders
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jodå, nya X5 går att konfigurera på bmw.se. De hade ett introkampanj-erbjudande som jag inte vet om det finns kvar eller inte (verkar inte så när jag letar).

Med tanke på kampanjerna på 5-serien och att det väl inte finns riktigt samma erbjudanden på X5 så är det nog rätt stor prisskillnad, även om man tar den på företag? Så man får vara bra sugen på X5 för att välja den istället. Har inte riktigt fastnat för SUVar, så prisskillnaden gjorde bara valet enklare för min del.
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Jo då tänkte den nya X5:an.
Den gamla kommer väl att rasa ner i pris som vanligt.
Lövet: tack för tipset men jag gillar BMW ;-)

M-Power
The Ultimate Driving Machine!
il
29
illefe
320d m-sport -17
X5 3,0da x drive -14
Har själv tre barn. Även om jag kört nya 5 serien ett par gånger så håller jag x5 högre. Trevligt och sitta högt dessutom.

Mitt val är x5

Mvh
Nyfiken på vad du valde.

/Anders
Är ingen fan av Suv i vanliga fall men såg nya x5an ute igår, svart Msport med svarta fälgar, fy f..n va snygg!!!
bm
430
bmwirfan
330d Xdrive 2018
320d Xdrive 2015
Tycker du om så köp en GT modell dem är riktigt fina och rymliga tycker jag då. Men behöver själv inte den pga storleken. Tycker dem är fina och man åker bak som en kung faktist
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja fy. Snart lika dåligt som vilken BMW som helst.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.