AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.994

Entusiastförsäkring e31 8 serien

Sida 2 av 2
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Birka: Även med BMW-klubbens entusiastförsäkring så tar du diskussionen om värdet på bilen EFTER att den blivit. Dock svarar man på en fråga om vad man tror bilen är värd när man söker försäkring. Detta har felaktigt fått många som har just BMW-klubbens försäkring att tro att det är en överenskommen värdering som Folksam accepterar som värde. Men så är det alltså inte.

Hos BMW-klubbens försäkring sker värderingen i efterhand.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Birka: Även med BMW-klubbens entusiastförsäkring så tar du diskussionen om värdet på bilen EFTER att den blivit. Dock svarar man på en fråga om vad man tror bilen är värd när man söker försäkring. Detta har felaktigt fått många som har just BMW-klubbens försäkring att tro att det är en överenskommen värdering som Folksam accepterar som värde. Men så är det alltså inte.

Hos BMW-klubbens försäkring sker värderingen i efterhand.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Värt att tänka på är att ett krav för entusiastförsäkring kräver eget låst garage, eller flerbilsgarage med max 8 platser..

Iaf hos de bolagen jag kontaktat.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
På BMW-klubbens försäkring är det krav på plats i garage avsett för max 20 bilar. Ja, jag ser att mitt inlägg kopierats 5-6 gånger. Vet inte vad som hände. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.