|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det nån som har tips på entusiastförsäkring/helår,vilken/vilka bolag som är vettiga? Tänkte på min 8 serie. | |
|
if 148kr bb |
|
| Otroligt lågt, det är väl per månad? Behövde du visa upp bilen för bolaget? | |
| Nej, det är per år. BMW-klubbens kostar 750 kr/år. Fri körsträcka. | |
|
Entusistförsäkringar brukar i regel vara billiga. Detta då du måste uppfylla en del villkor för att kunna använda den. Brukar vara villkorat mot viss typ av parkering,ej användas i dagligt bruk osv. För min del skillde det för lite mot en vanlig försäkring och då kan jag även använda bilen hur jag vill. MVH David Öfverdahl |
|
| Jag kör 100-200 mil /år m 840in,och den står inlåst m larm som är kopplat till securitas. Bilen är sv-såld | |
|
Då är nog entusiastförsäkring rätt för dig. MVH David Öfverdahl |
|
|
det är månad bb |
|
|
Entusiastförsäkra så fort du kan, om du har möjlighet. Det är så mycket bättre att ta en diskussion om värdet på bilen före det händer något, jämfört med efter. Jag har själv lärt mig det via den "hårda vägen"... |
|
| Ja jag är m i bmwklubben,såg att mhrf också har försäkr så på månd ska jag ringa runt och kolla upp detta | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Om du redan är med i BMWCS så finns det inget försäkringsbolag som kan erbjuda billigare entusiastförsäkring än MHRF, inte vad jag har hittat iaf. |
|
Jag läste att dom ska vara minst 20 år gamla,och Alexanderk säger att det är fri körsträcka vilket är ju kanon,men för min del blev det bara 130mil i år,jag kör den mest mellan utställningar. |
|
|
Du måste vara med i en Motorklubb 148kr i månad Helförsäkring 500mil ring If dom vet allt Möndals motor klubb 200kr det är allt bb |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Din 840 är 22 år gammal, så det är ju inget problem? |
| Om jag uppger värdet på bilen till 150.000:- så kostar helår på Bilsport och MC 1845:- | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Kollade upp MHRF, de har justerat upp priset lite. 950:- helår täcker bil med värde upp till 180K, sen går det att utöka. Länk |
|
Birka: Även med BMW-klubbens entusiastförsäkring så tar du diskussionen om värdet på bilen EFTER att den blivit. Dock svarar man på en fråga om vad man tror bilen är värd när man söker försäkring. Detta har felaktigt fått många som har just BMW-klubbens försäkring att tro att det är en överenskommen värdering som Folksam accepterar som värde. Men så är det alltså inte. Hos BMW-klubbens försäkring sker värderingen i efterhand. |
|
|
Birka: Även med BMW-klubbens entusiastförsäkring så tar du diskussionen om värdet på bilen EFTER att den blivit. Dock svarar man på en fråga om vad man tror bilen är värd när man söker försäkring. Detta har felaktigt fått många som har just BMW-klubbens försäkring att tro att det är en överenskommen värdering som Folksam accepterar som värde. Men så är det alltså inte. Hos BMW-klubbens försäkring sker värderingen i efterhand. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.