|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| tack, jag ska testa det med :) | |
|
Jag kopplade ur LMM och bilen gick lika jämnt och fint utan, jag har sett folk som rengör den på youtube, är det något man kan prova? |
|
|
Med största sannolikhet är LMM trasig - visst kan man prova att rengöra den men räkna inte med att den blir bättre av det. Köp enbart LMM av god OEM-kvalitet som VDO-Siemens, Bosch eller liknande märke. Billiga no-name-kina-skräp-LMM, är just...skräp, och kan ibland t om vara sämre än den gamla trasiga LMM. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag gör ett försök till helgen :) Vågar man handla på skruvar.se ? Länk |
|
|
Du har ingen i bekantskapskretsen med likadan motor/lmm som du kan prova med. Känns lite trist att köpa ny och så är det inte den som är felorsaken. ///BMW - Was sonst! |
|
|
profiteile.de autopartsmarket.eu Där har du två billiga källor för bra prylar (om du väljer de bättre märkena). Sannolikheten att LMM inte är trasig är nog närmast obefintlig - den uppvisar symptom på att vara dålig: motorn går dåligt, men inte sämre när den kopplas ur... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vad läser du koder med, kolla med verktyget om du får värden från LMM. Har du provat att radera felkoderna för att se vilka som först återkommer? |
|
|
Trasig LMM sätter inte alltid felkoder...men med rätt verktyg bör du kunna läsa av värdena från LMM. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
JohanE Nej tyvärr ingen sådan i bekantskapskretsen, jag regör den och byter luftfilter och ser vad det gör :) Johan B Tack :) Det skumma är att motorn går kanonbra tills den stora motorsymbolen kommer och sänker effekten, då stänger jag av motorn startar och sen går det igen någon dag. delorian Torque Engine Management Diagnostic and Tools P0133 - Powertrain O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1) P0121 - Powertrain Throttle/Pedal Position Sensor/Swich A Circuit Range/Performans problem. P0221 - Powertrain Throttle/Pedal Position Sensor/Swich B Circuit Range/Performans problem. P110D - P0133 - P1168 - och inte nog med det för nu verkar abs'en bråka åxå! P0500 - pust!! |
|
|
Tror mer på kontakten till gaspedalen eller spjällhuskontakten. Du kan se värden från lmm i tourae |
|
| Var det inte problem med spjällhuset på den här modellen? | |
|
Verkar bökigt att meka med gaspedalkontakten för den är helt inkapslad och sitter lite dumt men man kan ju kolla spjällhuskontakten om om den ser bra ut. Jag nollade felkoderna och körde en runda och fick detta P0420 - Powertrain Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank1) Det är väl inte catalysatorn som är slut redan? Jag blir helt trött på den här bilen alltså! Tacka vet jag min gamla 320i där var inga problem alls. |
|
|
Denna kankse har relation till felkoden på katalysatorn. P0133 - Powertrain O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1) Som sagt det finns mätare i tourqe där du kan se värden på LMM och lamdasonderna. ta fram real time information och håll in på displayen på en ledig plats bredvid mätarna så får du alternativet att lägga upp fler. Det som är grönt är sådant som tourqe får in värden på. Om du kikar felkoder med jämna mellanrum så kankse slow response återkommer eller så var det bara tillfälligt. |
|
| oj där var en massa 25st att lägga till fast jag hittar inte LMM eller lambda, eller kallar dom det något annat kanske? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.