AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.932

Ventiltätningar 550i E60 - försäkringsärende?

Sida 2 av 2
Ma
50
MajaBajja
550i E60 -08
Finns en kille i Skåne som har erbjudit att fixa mina för runt 8k. Han jobbar på BMW o har även fixat sina ventiltätningar själv på sin 545:a då han har specialverktyget. Vill du ha namnet på killen? Enda anledningen att jag inte fixat mina hos honom är för att han bor så långt ifrån mig, hittar jag ingen annan kommer nog få åka till honom
Ja det får du gärna göra,jag bor ju i blekinge så skåne ligger nära,dessutom otroligt bra pris. Han i tyskland vill ha runt 2000euro.
az
11
azXig
Bmw 545i/6 Touring -04
Är också nyfiken och intresserad hur detta fortlöper då jag är i samma sits själv.
Har en 545a med 18k mil på nacken. Bosatt i Blekinge och har länge forskat och försökt få tag i någon som gjort denna operationen och kan sina saker.

Har fått pris runt 10k att göra detta av en bilmeck, dock utan specialverktyget från AGA.

Mitt tips om det här ingreppet är becker o beckmann i berlin på huttenstraße. Kolla youtube bmwfarid ventilschaftdichtungen, han verkar veta vad han sysslar med när det gäller detta ingrepp,dessutom till ett rimligt pris.
bj
56
björna
550 gt 10
545t 04
540iat 98
Hej

jag bytte på min 545 förra året jag betalade 8 kkr . min drog olja i stan ca 1l på 100 och blårök men på landsväg tog den inget . Det är typisk för tätningarna . nu tar den 1l på 500 helt ok .Den har gått 21 000. Mina förra 2 st 540 tog i princip ingen olja jag kanske fyllde 1 ggr mellan byte.
Me
5
Megatron
BMW E30 318i Cabrio -92
BMW E30 325 Mtech-1 -87
BMW E60 545i -04
MajaBajja: Det låter som en intressant kontakt om han fortfarande är aktuell. Jag bor själv i Skåne så för min del hade det varit ett bra alternativ. Kan du förmedla kontakten till mig?

azXig : Jag bor i nordöstra Skåne. Är det en mekaniker i Blekinge som du fått prisuppgift från? Känns ju som ett ok pris för byte av ventiltätningar på N62 motorn.

björna: Vart gjorde du byte av ventiltätningar? Väldigt rimligt pris för bytet.

Jcr: Jag har läst om BmwFarid på något tyskt forum och på Facebook.Har även kollat hans yt-kanal. Han verkar bra på det han gör och Berlin är ju inte överdrivet långt (när man bor i södra Sverige) att åka om det inte går att få det gjort för någorlunda vettiga pengar i Sverige.
Ma
50
MajaBajja
550i E60 -08
Megatron: Faruk Fako heter han på facebook. Har en grå selfie som profilbild. Vet dock inte om han utför den tjänsten längre men bara o skriva till honom
Ne
316
Neues
530d G30 2018
120d F20 2012
Hej,

Lyfter en gammal tråd.

@MajaBajja har du utfört detta jobb och i så fall hos vem? (nöjd med resultat osv?)

Tack på förhand!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.