AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.501

Bmw g31 520xdrive eller Audi allroad 3.0

Sida 1 av 2
Det e frågan Bmw 2018 modell 700mil typiskt pris runt 400 med vinterdäck drag värmare och sedvanlig utrustning

Allroad 2016 modell 4-6000 mil. Panorama drag värmare etc. ca 300-350000

Kört båda. Audin har grym komfort. Bmw mer känsla. Skönare stolar. Tråkigare motor såklart. Bmw stöld? Krångel man läser med småfix om man råkar ut för det

En joker Mercedes e 250 4 Maroc kombi 2016 modell kombi 3-4000 mil.

Köra i Gävleborg. Fjällresor etc. ett barn i bilen. Har en Audi i familj A3 2016 redan som sambo Åkerbo som hon e nöjd med. Har en timmes bilfärd till Bmw handlare. Audi ligger i närheten Mennés å inte i samma stad.

Lite kloka råd då jag har mycket svårt p bestämma :)
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Enligt mig: allroad är en halv klass över. Varför? Motor och generell utstrålning. Eftersom motorn är strypt innebär dessutom ett besök hos BSR att bilen plötsligt har 300 hästkrafter.

/M

Mina bilar: Länk
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Jag brukar ibland tänka tvärt om. Leta efter det negativa och tänk igenom noga om du står ut med detta i längden. Gör du inte det får du välja bort den bilen.

Negativa saker som man retar sig på är värre än finesser som saknas enligt min mening.

Vänligen Näckrosen

I rather go ponding
Klokt. Nästan ny g31.
+ nybilsgaranti
+ skön att köra
Fri service. Iaf ett tillfälle hinner man med
Vagnskadeförsäkring
- tjuveri?
- 10 mil till verkstad rätt stort minus vid ev krångel
- hade Bmw högt på min lista förut men. Känner mig allmänt osäker på kvalitet nu och att man ska få åka in på verkstad för småfel. Volvo vet ja e suverän enligt familjebilar med aldrig ett fel på 20 år och 7 nya bilar tex
Andra handsvärdet ?

Audin
+ grym motor och tyst. Vet ej kvaliten. Går visst snack om fel
+ komfort dåliga vägar. Grus. Outstanding
+ mycket fin

- dubbelt så dyr försäkring. Hel. 600:- mån
- drar antaglingen lite mer

Andrahandsvärde?

Var hundra på ny v90. Men efter flera provkörningar har ja valt bort den pga av småsaker ja retar mig på. Vandrar på motorväg. Måste passa ratten justera. Detta behövs aldrig på vår A3 eller A6 allroad ja kört. Bmw bättre med

Mercedes finns knappt å provköra. Lite beg marknad. Svårsåld enligt egen erfarenhet fast fulllutrustad med airmatic stor dieseln etc
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Skulle valt A6 allroad. Två cylindrar till och luftfjädring väger över för mig trots lite äldre modell.
ja luftfjädringen var förvånansvärt bra i bilen och då satt det 20" på och körde tvättbrädeväg grus osv

har haft MB E klass med airmatic och den var inte alls lika grym
py
12
pyllen
i4 M40 -24
"Life's too short to travel in second class" G31 alla dagar i veckan! Tråkigare motor, men känslan och körglädjen övervinner det! Har haft min i snart ett halvår och är lika lycklig varje gång jag sätter mig bakom ratten! :)
Jag var supernöjd med den A6 Allroad 218hk jag hade för ett par år sedan. Jag skulle testa med din Audi handlare vilken rabatt de ger på en ny eller en demo. Finns säkert förregade bilar före 1/7 så du får gamla skatten. Bästa köpet ovan anser jag vara en ny eller nästan ny. Borde bli bra även i andrahandsvärdet.

/Anders
Länk

Länk

/Anders
Sålde bilen idag så nu fritt fram

Ska köpas i veckan helst

Nästan ny G31 18 modell ca 10mpn i trafik hyrbilars etc hos Bmw
Länk
Eller finna en med m sport

Har din 520 gått felfritt?

Hade ja haft råd hade ja köpt en 530i direkt för att slippa dieselosäkerheten?!

Bmw motorn låter väl mycket men bara lågfart

Viktigt är ”bra” värde som möjligt efter ca 2-3 år 1500mil/år.

Audi som länkandes e lite väl dur om inte de går att pruta 50k

Runt 400k är max känns det som

Osäker på audi värde om 3 år? Hur säljs stora dieslar nu?

Alt 3 är Mercedes e250 4 matic 2016-17 modell 3-5000mil

Jevlig velig nu. Har kommit med åldern och hänsyn till barn i bil. Ett barn bakåtvänd stol nu. Men den sitter nog ungefär på samma position/höjd i alla bilarna som har liknande säkerhetspaket som igentligen e prioa1 med säkraste bilen av dessa 3

Kollade förresten med en demo härom dan 550 skulle de ha. Så otroligt dyrt..
Mest ute efter en säker och det bästa köpet helt enkelt vilket märke av dessa mindre betydelse. Värdet. Lättsålt betyder mest
Tjena,

Kolla en 3 serie GT, har haft X5 och 5 serien (F11) och måste säga att F34an slår dessa, väldigt (väldigt!) mycket körglädje, oslagbart utrymme i kupén, har en bakåtvänd i baksätet och en framåtvänd, inga problem för en 190 människa att sitta framför bakåtvända stolen. Djupt bagage, visst — hatchback tar bort lite möjligheter att lasta ibland men barnvagn är no problems.

Med Msport och rätt färg är den en fröjd att titta på.

Dessutom ekonomiskt, välutrustad med få mil för omkring 350`, försäkring på mig i Sthlm efter vagnskadegarantin är slut är omkring 7000 per år.

Och (!) högre markfrigång än 5 serien. Min fyller allt, lite sportig då jag är singel, ungarna sitter bra, får med sin packning, o sist men inte minst — den får vara med på älgjakten i Norrland.
Kollade själv Allroad, men hakat upp min på den otroligt fula växelspaken och sen, tycker jag, att den kräver nedlackat.
Mmm går många såna här norrut. Mest vanliga nyare bmwn känns de som

Det e bagaget de hänger på då. Ska se om handlaren har en då vi provar G31

Annars känns den gammal tycker jag tråkig inredning på gång med ny 3 serie snart
Körde 320 Touring med 18 runflat var nog den mest osköna bil för summan ja provat

GTn ligger ju utanför 3 serien cykeln, så det dröjer ytterligare 1 år innan ny kommer där. Har 19" RF på min, lite känslig för spårning men annars mycket skön! Återkom, spännande att höra.
Körde 330xdrive. M-sport idag. Bra drag i motor men det var nog det enda otroligt traktorbröl från motor. Ingen ljuddämpning alls till kupé. Hög oxh stötig.

G31 an var en fröjd :) fast tråkig motor som vilken 190 hästare som helst

Lutar mer ån Audi A6 tror ja. Ska köra Mercedes e klass s212 imorn tänkte ja
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Kanske lägga till lite pengar och köpa en 530D? Helt annan bil än 520! Stod själv i valet mellan de två och ångrar mig inte en sekund.
Det blir utanför budget. Äger redan en 2016 Audi som blir andra bil i familjen. Ja cyklar till jobbet halva året typ. 400 är gränsen
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
En 530D av förra modellen då? De är ju mycket snyggare än den nya.
Nä nu blir de nog en Audi a4 avant Q med 800 mil krok å värmare halvår gammal nya vinterdäckmed serviceavtal å 3 års garanti för en bit under 300 blir bästa köpet minimala ägandekostnader
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.