AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.482

Möjligt med upptäckt av borttagen motoroptimering/chiptrim

Sida 2 av 2
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
andreas_lofgren: Jag förstår hur du tänker och håller med om att det skulle kunna vara ett säljargument. Men i detta fallet är det bara konstaterad fakta som inte berättas för kund och således inte används som säljargument. De som flashar om ECU har ju så klart hittat denna räknare som tickar på vid en omflashning och har konstaterat att den lämnas oförändrad med denna nya teknik.
Visa användare
46
TomT
G30 530i IE
En annan liten kvasifakta:
Den här tråden har visats 1.167 gånger i skrivandets stund, på ett forum där jag gissar att vi är lite mer bilnördiga än de flesta och mer benägna att skruva både här och där.

Ingen har kommenterat att de råkat ut för ras, garantibekymmer eller liknande vilket skulle kunna tyda på att risken inte är så stor.
BM
141
BMW-Otto
X3 3.0XD F25 2017
Med en Carly adapter och programvara i telefonen så kan en mängd parametrars maximala värde utläsas. Har själv sett maximalt vridmoment, turbotryck och hästkrafter för min e91 320d som original har 184hkr/380Nm. Värden större än dessa (med felmarginal) påvisar trimning. I mitt fall att jag har PPK monterats. (-:
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.