|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
We 2.001 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Enligt Wikipedia hade F10/11 årgång 2010/2011 N52B25 och N52B30, sen gick de över till N53 under 2011. |
|
Tyska ingenjörer kan sitt jobb men bilföretagens styrelser lyssnar mer på vad sina ekonomer har att säga. Tyvärr. |
|
|
E60 börjar ju med M54, sen N52 och sen N53. Lite märkligt att först gå tillbaka till N52 på F10... Dock är ju N52 att föredra framför N53. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
N52 användes utanför europa då bensinen i t.ex. USA har för hög svavelhalt för att fungera med N53. F10/F11 för europeisk marknad har aldrig såts med N52. När det gäller 528 6-cyl. eller 528 4-cyl så skulle jag välja den äldre med 6 cylindrar alla dagar i veckan, finns inga nackdelar med den kontra den nyare med 4 cylindrar. Särskilt om man får tag i ett manuellt exemplar. Sen äger jag ändå en en 4 cyl turbo då det sitter en N20 i min X1 20i, den gör sitt jobb jättebra, särkskilt med den 8-stegade automaten... men upphetsande är den ju inte... som tur var har jag 2 andra upphetsande bilar :) /Jonas |
|
| Jag håller utkik så får vi se när rätt bil dyker upp. Något mer man ska titta på som är vanliga fel, typ shoppingluckan, gasfjädrar eller annat? Tanken har slagit mig att importera själv men har för mig att man då får högre försäkringspremie. Idealet är att hitta en F11 med M-paketet. | |
| N53 har haft problem med spridare som är dyra. Tvåtusen per styck det blir tolvtusen enbart i materialkostnad om samtliga byts samtidigt. | |
| Provkört en 523i med manuell växellåda och precis som någon skrev innan så var den inte så spännande som jag hoppats på. Den hade dessvärre inte rätt utrustning så det var lätt att välja bort den. Bara att vänta på rätt bil och även de med större motor känner jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.